Mykonos.... - Reisverslag uit Mykonos, Griekenland van Breejedurpers - WaarBenJij.nu Mykonos.... - Reisverslag uit Mykonos, Griekenland van Breejedurpers - WaarBenJij.nu

Mykonos....

Blijf op de hoogte en volg Breejedurpers

07 September 2012 | Griekenland, Mykonos

4-9
Vroeg opgestaan om met de boot naar het eiland mykonos te gaan.
Na 5 uur varen met de grote veerboot kwamen we aan op mykonos. Transfer naar het hotel was goed geregeld. We dachten echt in de bush bush terecht gekomen te zijn maar was alles behalve dat. Een prachtig gelegen complex met mooie witte huisjes en een super mooi zwembad en via een kleine wandeling naar het centrum van mykonos stad.
Eerst even gerelaxed bij het zwembad en toen naar het centrum gelopen. Onderweg zagen we de beroemde windmolens. Het was net kinderdijk. Toen door klein Venetie gewandeld. Zijn heel veel kleine winkelstraatjes zig zag door elkaar. Schattig gewoon maar echt toeristisch en dat werd lelijk uitgebuit met zeer hoge prijzen voor drank en eten.
Aan de haven heerlijk gegeten en moe en voldaan terug gelopen en naar bed.

5-9
Hiep hiep hoera, koos is jarig.
Na het ontbijt hebben we scooters gehuurd en zijn gaan toeren.
Langs diverse strandjes en baaien.
Ongerept tot zeer uitbundig toeristisch.
Gelunchd aan het strand waar we ons achteraf zeer besodemieterd voelden met zeer hoge prijzen voor water (8€) brood (16€) en spaggetti (16€ p.p) dit gebeurd ons niet meer.
Op paradise beach, bekend om homo s en nudisten (viel best mee) hebben we lekker liggen zonnen en geluisterd naar de harde
(jeugd) muziek. Toch nog even gekeken naar de sexy geklede dames die op een podium aan het dansen en schudden met de billen waren onder het genot van een drankje. Toen weer verder naar een volgende baai waar het prachtig en heerlijk rustig was.
Daar hebben we genoten van de zonsondergang.
Terug naar het hotel, lekker gegeten op kosten van koos.
Je zal maar zo 65 worden koosie !!!!

6-9
Na het ontbijt weer met de scooter op pad. Eerst naar het prachtige strandje Ornis met zijn pittoreske haventje met vissersbootjes. Daarna langs de grote haven waar 3 overdreven grote jachten lagen. Schandalig dat zulke ook gewoon kinderbijslag krijgen ( he Jen) maar verschil moet er zijn.
Toen richting het noordelijke deel van het eiland waar alles nog puur natuur is. Prachtig !!!
Weer verder naar het nog traditionele griekse dorpje Ano Mera waar we heerlijk hebben gelunchd bij een echt grieks klein restaurantje met normale prijzen. Zo willen we het graag.
Na de lunch zijn we naar het super paradise strand gereden. Een paradijs dat een super ontmoetingsplaats is voor homo s en waar de disco muziek met dansers rijkelijk aanwezig waren.
Bedjes gehuurd en natuurlijk naar de homo s gegluurd. Laten we maar eerlijk wezen, daar gingen we ook voor.
Daarna naar het hotel om ons op te knappen, scooters ingeleverd en het centrum van mykonos stad ingegaan waar we een super restaurantje hebben gevonden met grandioze bediening en waar we alle 4 voor redelijke prijs uitstekend hebben gegeten.

Conclusie mykonos:
We hebben van alles genoten. Als er mensen heen willen, scooters huren. Dit is de enige manier om het eiland goed te verkennen en is super leuk.

Straks vertrekken we naar het volgende eiland santorini en daarover schrijven we ons volgende verslag.

Groetjes van de Breejedurpers.

• 07 September 2012 - 12:34

Jennifer:

heee vakantie gangers!

Dat klinkt weer goed allemaal en erg herkenbaar :) hoge prijzen zijn jammer daar!!
    Lekker dat jullie alles op n scootertje doen zeg dat raad ik je ook aan voor santorini!

Die jachten... Ja... Niet normaal hè... Dat bedoelde wout met dat ie nooit jaloers is maar toen we die jachten zagen toch wel een beetje! En nee, die hebben idd geen kinderbijslag nodig ;)

Nou geniet van jullie laatste dagen en wr zien jullie dinsdag weer!!

Hele dikke xxxxxxx

• 07 September 2012 - 20:10

Marcel, Kell En Kids:

Hallo vakantiegangers !!

Wat klinkt dat toch het genieten, en veel van de omgeving aan het zien. Leuk met een scootertje beetje toeren !!! De griekse economie word lekker gesteund door jullie hi hi. Lekker uit eten, en dan is het inderdaad wel leuk als het ook nog beetje betaalbaar is... Zo te horen is het voor jullie lekker wandelen, zonnen op zijn tijd aan het zwembad of strand, mensen kijken en lekker eten.

Geniet er nog lekker van en nog veel plezier op het volgende eiland !!

Dikke kus van ons !!!

(Hier gaat alles goed hoor !!! Sem prutteld een beetje en heeft nu ook een anti-biotica kuurtje gekregen omdat hij een zware bronchitis heeft. Hoop dat hij snel wat beter gaat slapen 's-nachts. Max heeft een nieuwe fiets gekregen en we willen hem binnenkort gaan leren te fietsen zonder zijwieltjes, maar eerst even een weekje zijn fietsje leren kennen met de wieltjes erop. Voor de rest hebben we heerlijk weer, dus ben ik ook lekker aan het wandelen en max op de fiets mee, of zelf met de kids op de fiets. Dus het loopt heerlijk zo !!)

Dikke kus !!!!

• 08 September 2012 - 10:32

Mart En Ellie:

Koos van harte met je 65 e verjaardag .. superfit en vol levenslust een voorbeeld voor heel wat leeftijdgenoten
    geniet van Griekenland en maak je niet druk om de soms veel te hoge prijzen jullie redden hier Europa mee
    nog veel plezier allen mart en ellie