Athene...... - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Breejedurpers - WaarBenJij.nu Athene...... - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Breejedurpers - WaarBenJij.nu

Athene......

Blijf op de hoogte en volg Breejedurpers

03 September 2012 | Griekenland, Athene

2-9
6 uur vertrokken, net op tijd, we werden zelfs omgeroepen.
Lekker vroeg gearriveerd bij ons simpele hotelletje, maar wel midden in het centrum van athene, dus alles te voet te bekijken.
Vandaag houden we ons rustig, weinig geslapen en erg warm 36 gr. Maar toch even naar het centrum, met zijn honderden winkeltjes en restaurantjes. lekker gelunchd en terrasjes gepakt.
Even een paar uur bijgeslapen en s avonds weer terug naar het centrum en heerlijk gegeten en door de smalle straatjes geslenterd. Moe maar voldaan naar bed.

3-9
Na het simpele maar lekkere ontbijt weer naar het centrum.
We hebben een top 10 van bezienswaardigheden in Athene, maar we zijn echte cultuurbarbaren en zijn eigenlijk niet van plan om achter een reisleider met vlaggetje aan te sjokken dus zijn we zelf op pad gegaan naar de beroemde Akropolis, een 156 meter hoge tafelberg met daarop de tempel Parthenon en het oude olympische stadion. Een flinke tippel de berg op en achteraf erg de moeite waard. Daarna lekker terrasje gepakt want we waren erg dorstig en het was weer erg warm.
Verder zijn er veel ruine tempels en mooie kerkjes te zien in de stad. Heerlijk pita pork broodje gegeten ( was erg lekker jen) en gewinkeld en toen terug naar het hotel om op te frissen, te kaarten en dit verslag te sturen.
Vanavond gaan we weer heerlijk grieks eten en morgen ochtend worden we om 5.15 uur (het is weer zover) gewekt om met de boot naar het eiland Mykonos te vertrekken.
athene is groot, oud, vies, veel zwervers, warm, maar wel heel erg leuk om het centrum met al zijn kleine smalle straatjes, winkeltjes, restaurantjes en zijn ruines te bekijken.
Groetjes van de Breejedurpers.

• 03 September 2012 - 20:01

Wout Jansen :

Luitjes!!!

Klinkt goed!! Nu op naar de zee!! Ik denk dat Johannes zich wel op zijn plek zal voelen in Mykanosssss!! Let maar goed op hem cobus... Je bent hem zo kwijt, haha!!

Geniet ervan!!

En wij werken wel!

• 04 September 2012 - 10:57

Es:

lekkerrrrr genieten!!!!!

• 04 September 2012 - 14:08

Everdina:

nou gelukkig hebben jullie niet alle zon meegenomen,hier een aangenamen temp.van 23 graden.
    maar geen oude ruines en leuke winkeltjes natuurlijk.
    we wensen jullie nog fijne dagen toe en koos morgen een gezellige dag op je 65tigste verjaardag we nemen er hier wel een borreltje op (of twee ha ha )

groetjes wim en e

• 05 September 2012 - 19:17

Jennifer:

Heee vakantiegangers!

Beetje late reactie want het was hier lekker druk!
    Klinkt goed hoor, ben benieuwd hoe jullie mikonos gaan vinden! Wat een waardeloze tijden hebben jullie trouwens, zo vroeg! Hoop datdatnuniey meer hoeft zo vroeg want jullie gingen ook een beetje om uit te rusten...
    Geniet van alles en vooral het heerlijke eten en het lekkere zonnetje!

Heel veel liefs van ons!!

• 06 September 2012 - 22:09

Joke Van Staalduinen:

Hoi Breejedurpers
    Geniet ervan veel plezier
    Mooi weer en veel plaatjes schieten
    groetjes
    Joke