Santorini...... - Reisverslag uit Santorini, Griekenland van Breejedurpers - WaarBenJij.nu Santorini...... - Reisverslag uit Santorini, Griekenland van Breejedurpers - WaarBenJij.nu

Santorini......

Blijf op de hoogte en volg Breejedurpers

09 September 2012 | Griekenland, Santorini

7-9
Na het ontbijt heerlijk bij het zwembad gelegen.
Na de lunch kwam de taxibus ons ophalen om ons naar de haven te brengen.
Daar moesten we nog bijna een uur wachten. Het was bloedheet maar daar mogen we niet over klagen.
We werden uiteindelijk met nog een paar 100 anderen met een hoovercraft overgebracht naar Santorini.
Op de vorige boot konden we heerlijk op het dek zitten, maar daar was hier geen sprake van, jammer.
Na 1,5 uur varen werden we keurig opgewacht door een heerlijke homo die voor ons gelijk scooters regelden en ons naar ons hotel bracht.
We hebben een soort appartemente, heel lief. Onze gastheer is een super aardige man met wie we een heel gesprek hadden over de narigheid in griekenland en die ons al verschillende bezienswaardigheden vertelde over Santorini.
S avonds een wandelingetje van 20 min. Naar Fira en gegeten in een super restaurantje met aardige bediening en uitzicht op de stad.

8-9
Jippie, we mogen weer op de scooter.
Eerst naar Pyrgos een stadje met heel oude steegjes en trappetjes omhoog naar een kasteel, prachtig.
Onderweg gelunchd op een terras in Perissa beach, heerlijke crepes, coby en ik. Het waaide ontzettend hard. We erden gezandstraald door het zwarte zandstrand en weer door naar Akrotiri, een 3500 jaar oud stadje die ze uitgegraven hebben onder de lagen lava vandaan.
Daarna naar het red beach met hoge rode rotsen ( lavaslakken).
Na nog een paar stops met mooie uitzichten waren we het even zat en zijn we lekker gaan relaxen in het hotel.
S avonds weer met de scooter naar Fira, een heel klein beetje geshopt en daar gegeten. Voor het eerst kiezen jo en co het verkeerde gerecht, eerst niet gaar en daarna ook niet lekker.
We zijn moe en gaan lekker slapen.

9-9
Onze laatste dag op de scooter.
Eerst naar Kamari, een vriendelijk dorpje dat alleen maar bestaat uit een 2 kilometer lange boulevard.
Daarna een tocht langs de kust naar Oia, het meest noordelijk gelegen bergdorpje. Er zijn busladingen toeristen, het is heet, leuk stadje, prachtige uitzichten, lekker gelunchd.
Het dorp is bekend om zijn zonsondergang maar daar gaan we niet op wachten. Zo romantisch zijn onze mannen niet, dus bekijken we nog even 2 dorpjes op onze route en besluiten even bij te komen in ons hotel.
Vanavond gaan we terug naar Kamari om Gyros te gaan eten.
Echt grieks dus als afsluiting.

Conclusie Santorini:
We hebben wederom genoten, minder duur, geweldig voor 3 dagen, weer raden wij aan om dit eiland met een scooter te ontdekken. Dat is geweldig ( ook voor aow ers).

Groetjes van de Breejedurpers.
Tot morgen thuis.

• 10 September 2012 - 08:24

Marcel, Kell En Kids:

Hallo vakantie gangers !!

Zo jullie hebben in die 10 dagen we ontzettend veel gezien. Wat hebben jullie ontzettend veel gewandeld !! Knap hoor en heerlijk !! (Ik hou ook van wandelen) Het lijkt net of julie langer weg zijn geweest dan 10 dagen, komt door jullie verslagen hi hi

Nu weer terug naar het platte Nederland.
    Goede vlucht en tot vandaag !!!

Dikke kus !!