Cotopaxi en Andes gebergte...... - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Breejedurpers - WaarBenJij.nu Cotopaxi en Andes gebergte...... - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Breejedurpers - WaarBenJij.nu

Cotopaxi en Andes gebergte......

Door: Flavia

Blijf op de hoogte en volg Breejedurpers

01 Oktober 2013 | Ecuador, Baños

28/9
Rustig begonnen, eerst het verslag verzonden met foto s, nog even de stad in voor wat proviand en keurig op tijd vertrokken naar een hacienda.
Het eerste uur een gewone weg maar toen nog 3 kwartier een giga hobbelpad.
We kwamen alleen langs krotten en toen stond daar ineens een prachtig soort boerderij met paarden.
Binnen ook heel mooi met antieke meubels en mooie kamers.
Nog een wandeling gemaakt. Dat viel hartstikke tegen, ik was benauwd en had het gevoel dat er een zak stenen op mijn borst lag.
We zaten ook op 3600 m. Hoogte en dat voelde je goed.
S avonds was het koud en er brandden meerdere open haarden.
Na het diner waren we het zat en hadden we het koud dus lekker vroeg naar de kamer waar we tot onze stomme verbazing twee kruiken in ons bed aantroffen.

29/9
Na het ontbijt transfer naar de vulkaan Cotopaxi, 5867 m. Hoog.
We reden eerst een uur door een soort maanlandschap, hoger en hoger en kwamen aan op 4500 m. Hoogte.
Daar begon de wandeling van 300 m omhoog van waaruit we de gletsjer konden bewonderen. Het was ijskoud dus hadden we alles aan wat we bij ons hadden, zelfs handschoenen.
Na 20 m was ik al high maar wist dat als ik op zou geven er iemand met me mee terug zou gaan en dat wilde ik echt niet.
Opmerking Coby: ik heb nog nooit iemand gezien met zoveel doorzettingsvermogen als zij.
Flavia: het was zwaar maar ik heb het gehaald. De anderen vonden het ook zwaar maar eenmaal boven, na 1,5 uur zijn ze nog even verder gegaan.
Ik wilde alleen maar kotsen en flauwvallen en voelde me net een goudvis op het droge!
In een half uurtje al glijdend door zand en stenen naar beneden.
En weer door naar de volgende stop, een platte wandeling rondom een meer waar allerlei vogeltjes zaten.
Daarna weer een stop waar we soep gegeten hebben met een aardappel erin en een kwart kip.
Toen vertelde de gids dat we nog 3 uur moesten rijden, daar schrokken we van maar wat waren we achteraf blij. We hebben een super mooie tocht gehad dwars door het Andes gebergte, adembenemend.
Onze super gids stopte iedere keer zodat we mooie foto s konden maken. Prachtig, prachtig, prachtig.
Uiteindelijk kwamen we bij onze hostel, heel sfeervol. Even snel het gehucht in voor het donker werd en wat we daar meemaakten: smerig, heel druk, er was waarschijnlijk een feest, overal pannen met "eten" , alle mannen dronken als een tor, een stierengevecht, smerige kinderen, wat een belevenis.
Dit was weer het echte Ecuador op het platte land.
We waren ook nog de enige toeristen en dachten dat we zelf iets te eten moesten vinden daar op straat, dus waren we van plan met een zak chips naar bed te gaan, maar in onze hostel bleek dat het godzijdank inclusief diner was en daar kregen we groente soep en spaghetti met kip.
Ze hadden ook heerlijke biertjes en voor Coby en mij malibu met fanta. We hebben gelijk de fles maar leeggedronken. Weer een topdag.

30/9
Onze chauffeur heeft hier ook geslapen en nam ons mee naar onze volgende bestemming.
Onderweg eerst een stop bij een krater meer, ontstaan door een vulkaanuitbarsting en nu gevuld met regenwater.
Volgens de ecuadoren is het onmeetbaar diep. Door de zon die er op scheen had het een prachtige azuurblauwe kleur.
Je kon naar beneden lopen en met een paard terug maar daar hadden we geen zin in. Daardoor hadden we ruim tijd en konden overal waar we wilden de chauffeur laten stoppen. We zagen een vrouwtje graan dorsen. Coby ging haar stiekem filmen maar ze had het in de gaten en dreigde haar met een stok te slaan en eiste 5 dollar. Die kreeg ze lekker niet!
Mooie foto s gemaakt en weer in een gehucht gewandeld waar Jo zelfs even mocht helpen een kruiwagen beton storten.
Hier zijn ze weer heel vriendelijk en willen graag op de foto.
Om half twee kwamen we bij een hacienda waar ze lama's, koeien, schapen en ezels hebben.
We zijn heel gastvrij ontvangen en gingen eerst alles bekijken.
Coby heeft nog een ritje op een ezel gemaakt en ik heb geprobeerd een koe te melken.
S avonds hebben we heel lekker gegeten, eindelijk weer eens gebridged en voldaan naar bed.

1/10
Na het ontbijt 3 uur gereden naar onze volgende bestemming Banos en daar vertelt Coby volgende keer weer over.

We treffen het iedere keer weer met het weer. De eerste week 20 tot 23 graden. In de jungle 30 graden met regen, maar dat hoort nou eenmaal. Vulkaan Cotopaxi is altijd koud en nu zitten we tussen de 25 en de 30 graden en hebben verder nog geen regen gehad. Ze zeggen wel eens dat je krijgt wat je verdient :))))))))

Groetjes van de Breejedurpers
Ps. Foto s toegevoegd

• 01 Oktober 2013 - 22:10

Sam, Nathalie & Bo :

Zo vakantiegangers, dat klinkt allemaal weer goed. Onze vakantie zit er weer op.
    Veel plezier! X

• 01 Oktober 2013 - 22:27

Jennifer:

Woooooe wat een gaaf verhaal weer!! Ik geloof wel dat dit een hele gave reis is of niet?? Het klinkt echt helemaal geweldig!! Volop genieten hoor!!! Xxx

• 01 Oktober 2013 - 22:38

Carla:

Wat een belevenis,jullie maken van alles mee.
    Mooie foto's,Gr en genieten Wim en Carla

• 01 Oktober 2013 - 23:01

Hans En Mar:

Wat een mooie reis, geweldig, zoveel als jullie zien en beleven.
    Wij blijven jullie volgen en genieten van de foto's en verhalen.
    Groetjes de Luijkies

• 02 Oktober 2013 - 15:28

Es:

wouw jongens, te gekke avonturen ! Pa en ma vonden de foto's erg leuk om te zien.
    Ik vooral weg van de vogelfoto.Wat een mooie natuur, geniet ervan en tot horens, groetjes uit de Dijk, Es en de rest....

• 02 Oktober 2013 - 16:48

Marcel, Kelly En De Kids:

Hallo reizigers !!

Wat een heerlijk verhaal weer !! Super Flaav !!! wat een doorzettingsvermogen !! Petje af !!
    En papa, kon je het weer even niet laten om toch heel even te 'werken'?? hihi

Wat een verschil in cultuur kwa gebieden !! Van heel vriendelijk naar totaal niet vriendelijk !!

Geniet er nog lekker van !! En inderdaad: je krijgt wat je verdient !!!!

Dikke kus !!!

• 02 Oktober 2013 - 18:40

Martin En Ellie:

echt mooi wat jullie meemaken maar ook wel zwaar lijk mij . de jaren gaan bij jullie toch ook tellen .leuk om te lezen en de mooie foto-s te bekijken maar denk aan je lijf en blijf gezond .. groet mart en ellie

• 02 Oktober 2013 - 19:33

Joke Van Staalduinen :

Zoo weer een hoop gezien en meegemaakt geweldig wat jullie zien
    Denk dat jullie nog wel 2 weken bij moeten komen bij thuis komst haha
    groetjes genieten Joke

• 02 Oktober 2013 - 20:02

Coby En Marien V.d.berg:

Geweldig dat jullie het gehaald hebben. Bij ons was het ook heel erg koud en heel veel wind. Zodra je met je neus buiten de bus kwam werd je adem afgesneden. Marien is naar boven gegaan maar ik heb het wel even geprobeerd maar je adem werd zo afgesneden dat ik het niet zag zitten. Daarom geweldig dat jullie het gehaald hebben. Wat een prachtig uitzicht had je daar! Marien is met een klein groepje op een moutainbike naar beneden gefietst. Gelukkig zonder ongelukken. Maar die hoogte gaat goed in je benen zitten en in je hoofd. Uitkijken! want sommige worden er ziek van. Leuk om te horen dat jullie ook zo genieten van de omgeving. Leuk nog even die foto van het varken! Groetjes en blijf genieten want het is echt bijzonder wat je allemaal ziet.

coby en marien