Jungle avontuur...... - Reisverslag uit Cuyabeno, Ecuador van Breejedurpers - WaarBenJij.nu Jungle avontuur...... - Reisverslag uit Cuyabeno, Ecuador van Breejedurpers - WaarBenJij.nu

Jungle avontuur......

Door: Coby

Blijf op de hoogte en volg Breejedurpers

28 September 2013 | Ecuador, Cuyabeno

24/9
Vroeg op. Een korte vlucht, bustrip en een 2'5 uur durende kanotocht, al spottend naar wildlife op weg naar de jungle.
Vrijwel direkt zagen we prachtig fel gekleurde vlinders. Verder hebben we aapjes, ara s, toekans, roofvogels, div. Soorten vogels en schildpadden gezien. Met een geweldige eerste ervaring in de jungle kwamen we aan bij de lodge.
Eind van de middag met de kano naar een lagune gevaren en in het pikke donker kaaimannen, een slangetje, vogels en heel veel sterren gespot.
Een heerlijk diner en op tijd met een kaarsje ons bed zoeken (geen stroom) en onder de klamboe geslapen want onze hut heeft ramen zonder glas, dus alle beestjes en insecten zijn welkom. Nou ja welkom??

25/9
Met geweldige jungle geluiden werden we wakker.
Na het ontbijt met de kano naar een lokale familie waar we casave (wortel van de yucca) hebben geoogst, gepeld, gewassen, geraspt en gebakken tot een soort piza. Knap gedaan zonder enkele toevoeging. Smaak? Hoe smaakt een piza zonder beleg?
Na de lunch met de kano naar een medicijnman waar Flavia flink onderhanden is genomen, voor haar rug, met een soort brandnetel. Roodgloeiend, jeukend en onder de bulten was het resultaat van de behandeling.
Weer in de kano over de rivier terug naar de lodge al spottend naar wildlife. Een leuke en prachtig warme dag. Heerlijk diner, potje kaarten en weer met kaarslicht onder de klamboe.

26/9
Na het ontbijt eerst met de kano naar een wandeltrail. Onze gids zei dat de regenponchos wel in de kano konden blijven.
Na nog geen 5 minuten begon het te regenen en te storten. Het hield niet op. Met onze kaplaarzen door de bagger, door een moeras en over een boomstam door de rivier zodat onze laarzen volliepen. Weinig dieren gezien maar wat een super survivel tocht was dat. Net Expeditie Robinson. Johan hielp iedereen maar gleed zelf onderuit languit door de bagger.
Terug in de kano naar de lodge. We waren allemaal zeiknat dus douchen (met koud water brrrrrrrrrrr) en verkleden.
Na de lunch een paar relax uurtjes en toen weer in de kano naar de lagunes. Daar naar de zonsondergang gekeken en door de lagunes gevaren. Prachtig, prachtig, prachtig, wat een mooie natuur.
Toen in het pikke donker op zoek naar dieren. Kaaimannen, grote kikker, een slangetje, div. Soorten vogels en roofvogels gespot.
Na het diner nog een nachtwandeling en toen gauw onder de klamboe want morgen heel vroeg op.

27/9
Vroeg op (5uur) in de kano naar de zonsopgang gekeken. Bijzonder mooi !,!
Terug naar de lodge heel veel vogels en roofvogels gezien die smorgens vroeg het meest actief zijn.
Na het ontbijt afscheid genomen van onze super gids en de kano weer in. Het eerste uur heerlijk in het zonnetje en toen drie kwartier afzien in de stortregen. Gelukkig hadden we de ponchos nog. Einde van het geweldige jungle avontuur.
Na een lunch de bus in richting vliegveld waar we afscheid hebben genomen van onze geadopteerde dochter Britt. (Nederlandse backpacker) en met een binnenlandse vlucht weer terug naar quito.

Groetjes van de breejedurpers. (Ook Foto s toegevoegd)

Ps. Coby: we hebben de varkenskoppen zien liggen maar ook niet gegeten.
Ps. Geerlof: we zijn nog op zoek naar een recept.

• 28 September 2013 - 17:09

Jennifer:

Wow, wat een gaaf avontuur zijn jullie rijker zeg! Ik krijg door t lezen ervan allemaal herinneringen aan ons Braziliaanse jungle avontuur, heel gaaf!! Ben erg benieuwd naar de foto's ook!!
    Nou nu weer lekker genieten van 'normale' slaapplaatsen haha! Geniet nog maar even want voor je t weet zit je weer thuis!

Hele dikke kus!!

• 28 September 2013 - 17:13

Breejedurpers :

We hebben foto s toegevoegd.

• 28 September 2013 - 18:04

Sonja Plasmans:

Hoi breejedurpers. .Wat een ervaring in zo,n korte tijd .al zoveel dieren en vogels gespot .Wij hadden ook een nieuwtje een vinvis van 15 meter op het strand alleen hij was dood. Hoe gaat het met flavia d,r rug?Hier gaat alles goed ,alleen afgelopen donderdag zijn op klaarlichte dag 2mensen van de Meloenlaan overvallen door 3 ik nepagenten.Die zijn jullie niet tegen gekomen in de jungle.Het is nu mooi weer ,hoe is de temperatuur bij jullie?Wat een leuke foto,s Geniet er nog maar van want voor je het weet is het voorbij.Ik ben benieuwd naar jullie volgede verslag .Veel plezier.Groetjes x

• 28 September 2013 - 18:39

Lex:

wat een avontuur zeg! ben wel benieuwd of de "therapie" bij Flavia geholpen heeft... wel een bijzondere foto, Flavia op het offerblok......
    veel succes nog met dit mooie avontuur en straks in de Morvan ook maar een beetje "uitrusten"gr lex

• 28 September 2013 - 19:19

Britt:

Ik heb echt een super gezellige week met jullie gehad! Ik zal jullie missen lieve adoptie ouders ;) Hoop dat jullie een goede vlucht hebben gehad, mij is het alles meegevallen, was om 21:30 in Quito!

Fijne reis nog!
    Dikke kus!

• 28 September 2013 - 20:28

Annemiek:

Leuk verhaal weer en dan de foto s geweldig. Vooral de kaplaarzen vond Henk erg charmant. Ik had meer bij die enge medicijn die Flaaf haar rug onder handen nam. Je durf nogal. Weet je nog dat mens dat mijn rug/nieren er bijna uitduwde. Mijn niet meer gezien! Maar ik weet hoe het gaat op vakantie alles proberen , zelfs vissen je tenen laten schoon eten en rijden op een struisvogel. Geniet er van we wachten op het volgende verhaal. groeten Henk en Annemiek

• 28 September 2013 - 21:23

Marcel, Kelly En De Kids:

Hallo jungle spotters !!

Wat een gaaf verhaal weer !! Heerlijk wat jullie allemaal doen en meemaken.
    Altijd zo behulpzaam die papa !! Jammer dat je zelf onderuit bent gegaan, maar als je zo gelachen heb net als op de wintersport met je salto, dan is het alleen maar leuk !!!

Wat een dieren en wat een lef met een kaarsje in het donker zonder ramen.... !!
    Geniet er nog lekker van en we wachten op het volgende bericht !!

Dikke kus vanuit Nederland !!

• 28 September 2013 - 22:45

Wim En Carla:

Hoi allen
    Wat een ervaring en geweldig om te lezen.
    Flavia heeft het geholpen? Ziet er nogal vreemd uit.
    Ga vooral verder met genieten!!!
    Het weer is hier heerlijk!! Wij zijn net terug met de meiden van de tennis
    twee dagen weg op de fiets dan heb je dit weer nodig.
    Gr. van Wim en Carla

• 28 September 2013 - 23:11

Breejedurpers:

Hallo Britt, leuk dat je hebt gereageerd. Wij vonden het ook gezellig met jou. Wat was je snel in quito en veilig. Best wel stoer alleen. Wij waren 20.00 uur in ons hotel. We moesten 3,5 uur wachten op het vliegveld waar we je hebben uitgezwaaid.
    Veel plezier verdernen we horen vast wel van je.

• 29 September 2013 - 16:26

Hillegonde:

Hallo allemaal wat een avonturen weer tussen al die mooie natuur en die mooie beesten in hun natuurlijke omgeving geniet er van groetjes Chris en Hillegonde

• 29 September 2013 - 19:59

Joke Van Staalduinen:

Het is weer super zo te lezen en de fotos zijn ook mooi genieten is het dus
    we kijken uit naar het volgende verslag
    groetjes Joke en Leo

• 30 September 2013 - 12:21

Ria:

Wat geniet ik steeds van jullie verslagen.En de fotos zijn super.Flaaf, ik ben benieuwd hoe het met je rug gaat na die behandeling.De groetjes van ons.en ik kijk uit naar het volgend verslag.

• 30 September 2013 - 13:28

Maarten - Marry:

Hallo allemaal, wat leest het weer heerlijk leuke verhalen, zie het helemaal voor me Johan in de modder, nog heel veel plezier, groetjes M & M