Banos: raften en fietsen - Reisverslag uit Alausí, Ecuador van Breejedurpers - WaarBenJij.nu Banos: raften en fietsen - Reisverslag uit Alausí, Ecuador van Breejedurpers - WaarBenJij.nu

Banos: raften en fietsen

Door: Coby

Blijf op de hoogte en volg Breejedurpers

04 Oktober 2013 | Ecuador, Alausí

1/10
Na afscheid te hebben genomen van onze 4 daagse prive chauffeur en ingecheckt te zijn in een erg gezellig hotelletje zijn we het stadje Banos gaan verkennen. Veel winkeltjes en restaurantjes, toeristisch maar met een rustige sfeer.
Na de lunch hebben we twee excursies geboekt voor de volgende dag, savonds heerlijk gegeten.
Steeds weer hebben we problemen met ons geld. Wisselgeld is hier echt een groot probleem. Soms kunnen ze nog geen dollar teruggeven.
Als we van 100 dollar 50 terug moeten krijgen moeten we daar minstens een kwartier op wachten. Dus waar ze het vandaan halen mag joost weten.

2/10
Na het ontbijt naar het boekingskantoor gegaan voor onze eerste excursie: raften, wij drieen en Flavia nam foto s.
Raftuitrusting gekregen en met een busje naar de rivier.
Bij de rivier eerst omkleden, daarna op het droge veiligheidsinstructies en commando s gehad, toen het water in, een beetje geoefend en op weg.
Onderweg moesten we uit de boot om te douchen onder een waterval. Steenkoud!!,!
De boot weer in en peddelen maar.
Het water was op diverse plekken wild tot zeer wild, waardoor we ineens allemaal de boot uitvlogen en in het water lagen.
Sommigen lagen onder de boot en sommigen dreven verder maar al heel snel had de captain de boot weer omgedraaid pikte iedereen weer op en trok ons er een voor een weer in.
Met even de schrik in sommige benen even rustig dobberen en weer verder gepeddeld.
Eigenlijk geen tijd om verder na te denken over het gebeuren.
Nog even uitgestapt om van een grote rots te glijden en toen weer verder naar het eindpunt waar we een lunch kregen.
Na de lunch weer terug naar het kantoor en toen zijn we meteen alle vier op de mountainbike gestapt.
Tweede excursie: fietsen naar Rio Verde ( 22 km meest bergafwaarts).
Leuke trip maar ook gevaarlijk. De auto s en vrachtwagens reden vlak langs. Er is namelijk maar een weg.
Soms hadden we een soort fietspad om de tunnels te omzeilen.
Aan het eindpunt nog een wandeling gemaakt van een uur naar een waterval en toen de fietsen en wij zelf in een truck terug naar Banos.
Savonds heerlijk gegeten, niet gekaart want we waren total loss.
Een spannende topdag!!!

3/10
Na het ontbijt met de taxi en al onze koffers (4 koffers, 2 tassen, 2 rugtassen en 2 handtassen) naar het busstation, kaartjes gekocht en met de lokale bus naar Riobamba, 1,5 uur (1,60 euro p.p.)
Toen overgestapt en weer met de lokale bus naar Alausi, 2 uur (1,90 euro p.p.)
En verder achterin een truck (1,20 euro totaal) naar onze hostel gebracht. Een erg leuke hostel.
Eerst een biertje en toen het dorpje bekeken. Een buskaartje alvast voor morgen gekocht. Een lekkere pizza gegeten en nu verslag gemaakt.

Groetjes van de Breejedurpers en bedankt voor de leuke reacties.
Zo leuk om te lezen hier.

• 04 Oktober 2013 - 07:41

Jennifer :

Ik zag t raftverhaal gister op de whats app voorbij komen wat eng!! Ben blij dat er niks ergs gebeurd is, ook niet met t fietsen! Dat wij nou zulke capriolen hebben uitgehaald... Maar dat doen jullie toch niet meer als je al opa en oma bent!? Doe maar voorzichtig verder hoor! ;-) als jullie maar weer heelhuids terug komen! En vol van deze mooie avonturen natuurlijk! Nog een weekje, enjoy!! Dikke kussssss

• 04 Oktober 2013 - 07:43

Jeannet:

jongens wat n belevenissen allemaal wel weer gaaf hoor.
    het is weer leuk om het allemaal te lezen.
    gr Jeannet

• 04 Oktober 2013 - 13:45

Wim En Carla:

Best stoer dat raften ik had het niet gedaan hoor Coby!!
    groetjes en genieten.Wim en Carla

• 04 Oktober 2013 - 17:33

Es:

hallohee wat een stoere zus heb ik, en zwager natuurlijk maar allemachtig wat ziet dat er wild uit ! Wist niet dat jullie zo wild waren hihi ! Groetjes Es en de rest aan de Dijk

• 05 Oktober 2013 - 14:55

Annemiek:

Allemachtig wat een avonturen komen jullie wel heel thuis !!!
    Ik zal het niet allemaal aan ons moeder vertellen die blijft er anders in.
    Zo te lezen is het genieten en afzien. Nog een paar dagen dan mogen jullie weer naar het veilige 's-Gravenzande.
    Gisteren met 3-1 van de hoek gewonnen met de tennis.
    Een van de tegenpartij kreeg een knoert harde bal boven op haar oog het bloed liep in haar keel dus naar het behandelcentrum. nog niet gehoord hoe het is afgelopen . Zo zie je maar ook hier met een simpel potje tennis kan er wat gebeuren dus geniet maar lekker van jullie spannende avonturen.

• 06 Oktober 2013 - 09:27

Hillegonde:

Wat een avontuur nemen jullie ook een beetje rust want in Frankrijk moet je ook weer aan de bak maar het is geweldig wat jullie weer mee maken . groetjes Chris en Hillegonde

• 06 Oktober 2013 - 20:37

Christa:

Hoi allemaal, Wat een belevenissen , geweldig. En prachtige foto's.
    nog veel plezier en avontuur de laatste week . Groetjes uit Krimpen