Otavalo - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Breejedurpers - WaarBenJij.nu Otavalo - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Breejedurpers - WaarBenJij.nu

Otavalo

Door: Flavia

Blijf op de hoogte en volg Breejedurpers

24 September 2013 | Ecuador, Otavalo

20/9
opgehaald om half negen en net op tijd waren we bij de terminal voor de bus naar Otavalo. We werden zowat de bus ingegooid zo snel ging alles. We wisten echt even niet of alles wel goed ging.
Na 2 uur kwamen we aan en vonden het gelijk helemaal leuk.
Wat een heerlijk sfeertje na alle autodampen in Quito.
Na een uurtje dwalen en mensen kijken gingen we naar ons ontmoetingspunt voor de pickup naar de locale familie.
We zaten wel in de war waar we terecht zouden komen maar het was helemaal leuk , voor 1 nacht.
Varkens, kippen, een moestuin, verder helemaal niets. Een gehucht tussen 2 vulkanen. We hadden geluk want er was een dorpsfeest waar we gezien hebben hoe cavia,s gevild en gekookt werden. delicatesse van Ecuador.

21/9
smorgens vroeg weggebracht naar de veemarkt in Otavalo. Geweldig, we hebben ons ogen uitgekeken. Varkens, geiten, oude vrouwtjes met kippen, cavia,s in een zak, hondjes, ik wil niet weten waarom, kuikens, koeien enz. Moeilijk te beschrijven. Wat een figuren, alles in klederdracht.
Toen de stad in. Overal was markt. Veel bedelende oude vrouwtjes, ze lijken wel 100 en zijn heel klein. Wat een belevenis !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
smiddags met een gids de omgeving verkend. Een wandeling gemaakt een mooi meer met uitleg over de plantengroei, naar een weverij van de indianen, naar een pamfluit demonstratie, allemaal leuk.
savonds lekker gegeten in een restaurant, gerund door een Nederlander.
Geslapen in een slecht hotel maar wel een heerlijk ontbijt, klaargemaakt en geserveerd door een eentandig mannetje in overall.

22/9
Pickup door een super mooie auto, 3,5 uur gereden naar Bellavista, het nevelwoud. Mooie lodge met een wand alleen van glas zodat je het gevoel kreeg midden in het nevelwoud te zijn.
Na een heerlijke lunch met een gids gewandeld, vogels spotten. Het stikt hier van de kolibri s. Je ziet constant beweging om je heen. We zitten nu op 2100 meter hoogte.
savonds weer lekker gegeten, alleen vegetarisch, arme Koos.
Toen werden we geroepen want er zaten 2 aapachtige beestjes vlakbij.
Leuk om de dag mee te eindigen.

23/9
Om half 7 weer vogels spotten met een gids en na het ontbijt een prachtige wandeling van bijna 3 uur door het nevelwoud. Toekans gezien en vele andere soorten vogels. En dat alleen voor ons vieren.
Als lunch heerlijke forel en om 3 uur transfer weer naar ons eerste hotel in Quito.
Weer een ervaring rijker waar je kippevel van krijgt.
We gaan nu de stad in en morgen vliegen we vroeg naar de Jungle waar we de volgende keer over gaan vertellen.

Groetjes van de Breejedurpers.

ps. we zijn blij met jullie reacties, bedankt en ga zo door.

• 24 September 2013 - 07:32

Wout:

Avonturiers,

Klinkt goed allemaal! Lekker veel beestjes... Die man met 1 hand heeft wel wat van mij weg, of had ik nou 2 linkerhanden??

Geniet ervan!

Wout

• 24 September 2013 - 08:56

Marcel, Kelly En De Kids:

Spotters !

Wat heerlijk om wat van jullie te horen !!
    Klinkt heerlijk allemaal, al ie beestjes en lekker eten. En dan spreek je over geluk?? cavia's villen en koken? :(
    Jullie zijn lekker actief bezig, geniet er lekker van !!

We wachten weer op een nieuw verslag.

Dikke kus !!!

• 24 September 2013 - 12:54

Coby:

Dat jij 2 linkerhanden hebt weten we al. Maar Zijn je ogen wel in orde. De man had echt maar 1 TAND. :))))

• 24 September 2013 - 16:52

Wim En Carla:

Hoi vakantiegangers al weer heel wat gezien,ook weer leuk om te lezen.
    Liefs de Boontjes

• 24 September 2013 - 19:26

Annemiek:

Ha vakantie gangers
    Zo te lezen weer volop genieten blijf zo doorgaan met je verslag dan kunnen wij meegenieten.
    Hebben jullie verder geen reisgezelschap/groep Dus ook geen pp dat is wel jammer of zijn jullie dat nu om de buurt ?

• 24 September 2013 - 19:55

Jennifer:

Jeetje wat klinkt dat gaaf zeg!!! Ben helemaal niet jaloers hoor ;-) zo te lezen mag Ecuador nog op t lijstje komen! Super tof!

Geniet er nog van!! Wij missen jullie wel hoor...

Dikke kus!! En een knuffelobject van Nick!

Ps. bedankt voor de leuke kaart!

• 25 September 2013 - 10:27

Coby En Marien:

Hoi allemaal,

Het is geweldig dat jullie zo genieten. Je moet er echt geweest zijn om het allemaal weer voor je te zien.
    Bij ons in de groep vonden het sommige vreselijk van die markt in Otavalo. Dieronvriendelijk enz. enz.
    Wij hebben ook zo genoten omdat je hier echt de cultuur van het land tegenkomt. Wij hebben ook onze ogen uitgekeken in een woord geweldig. De klederdracht en alles eromheen en vooral de mensen zelf. De markten zijn helemaal geweldig. Erg kleurrijk, aardappels mooi opgestapeld en de vele soorten mais en allemaal dingen die je niet kent. Ik zou zo weer even terug willen.Marien heeft hier schitterende foto's gemaakt van de klederdracht. Je blijft fotograferen.
    Ik heb je nog niet gehoord over het vervoer van de dieren. Bij ons stonden er zelfs schapen op de bus waarin de mensen vervoerd werden. De mensen zijn inderdaad klein je voelt je zelf wel heel groot.
    Hebben jullie nog niet die varkens gezien die op de stoep aan het spit staan en waarvan je dan een portie kan kopen! Dat vonden wij ook geweldig maar nooit iets van gekocht hoor! Geweldig ook die natuur we zien het weer voor ons. Jammer dat je weer terug moest naar Quito. Op naar het volgende avontuur.

doei coby

• 25 September 2013 - 18:16

Geerlof:

Als je nog een goed recept kan vinden voor kavia's op de barbecue dan hoor ik dat graag kavia's kosten hier ook niet zo veel en je moet wat in deze recessie verder klinkt het allemaal goed geniet ervan, groetjes geerlof en marianne

• 25 September 2013 - 18:29

Marian En André:

Hey vakantiegangers,
    wat leuk weer het verslag en wat ontmoeten jullie weer leuke mensen en mooie vogels.
    Zo te lezen komt er nog heel wat op jullie pad. geniet ervan, dan doen wij
    het van het verslag. zijn we er toch een beetje bij.
    groetjes André en Marian