Schapen, schapen en nog veel meer schapen......... - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Breejedurpers - WaarBenJij.nu Schapen, schapen en nog veel meer schapen......... - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Breejedurpers - WaarBenJij.nu

Schapen, schapen en nog veel meer schapen.........

Door: Coby

Blijf op de hoogte en volg Breejedurpers

09 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Manapouri

7-2
He, wat is dat nou, regen??? Nou dat kan ik geen regen noemen, het waren maar een paar spatjes en wel een beetje bewolt.
We gaan vandaag naar Queenstown (113 km). De eerste stop was bij het plaatsje Clyde (een klein ommetje) om de grote dam te zien in het Dunstan meer.
14 jaar erover gedaan met 1200 werknemers om de dam te bouwen.
Eigenlijk best wel zonde van het mooie meer maar het zal heel veel energie opwekken (ook wat waard).
De zon schijnt al weer volop. Het is heerlijk. Weer verder naar een volgende stop.
Een wijnplantage en een kaasmakerij waar we koffie hebben gedronken. Kaas hebben we geproefd en gekocht voor de lunch (te vroeg om wijn te proeven). Erg leuk en lekker.
Toen naar de bungy-jump op de Kawarau bridge. Een sprong van 43 m. Helaas was het te druk en hadden wij weinig tijd anders :)......
Onderweg zien we veel aangereden possums (buidelratten) en regelmatig een valk die aan het vlees aan het sjorren is. Vanmorgen zagen we weer een valk. Hij probeerde weg te vliegen maar het stuk vlees in zijn bek was te zwaar en hij knalde tegen onze voorruit. We schrokken ons rot maar helaas.............
Weer verder gereden naar Arrowtown. Een gezellig goudzoekersstadje waar we even doorheen gewandeld hebben en in een parkje onze drie soorten kaas met ciabatta heerlijk hebben opgegeten als lunch.
Daarna zijn we doorgereden naar Queenstown. Geshopt in het onwijs gezellige centrum.
Toen een kleine cruise over het Wakatipu meer. Zonnig maar veel wind en geschommel. Wel weer een leuke trip.
Toen naar de camping voor een plekje om te slapen (de camping midden in het centrum) en daarna zijn we weer teruggelopen naar het centrum en hebben daar (lekker) gegeten. En natuurlijk weer even de winkeltjes in die nog open waren. (zondagavond 2200 uur).
Wat een leuke stad is Queenstowm met zijn vele winkeltjes, barretjes, restaurantjes en straatjes.
We hebben weer een geweldige dag gehad.

8-2
Vandaag gaan we naar Te Anau (172 km)
We komen steeds zuidelijker en dat is goed te zien aan de schapen, schapen en nog veel meer schapen.
Hele grote kuddes bij elkaar. Er leven in het zuiden van het zuidereiland zo'n 45.000.000 schapen en iets meer dan 4,2 miljoen mensen.
Onderweg een koffiestop voor een lekker NZ bakkie en gebakkie. Het is hier wel iets frisser dan we gewend zijn met een licht zonnetje.
We zien uitgestrekte vlaktes in een heuvelachtig gebied.
De sfeer is fantastisch. De muziek in de camper staat hard en iedereen zingt uit volle borst mee.
Bij de camping gepicknickd en weer even twee trips geboekt voor de komende 2 dagen. Maar dat horen jullie nog wel als het zover is.
Het weer is omgeslagen naar zeer zonnig. Dus vanmiddag zwembroek en bikini aan en lekker relaxen. Eindelijk wat tijd om te lezen en weer wat bij te kleuren natuurlijk.
savonds hebben we weer van een heerlijke barbeque genoten en daarna gezellig gekaart.

9-2
Ma is jarig vandaag. Gefeliciteerd. Ik bel nog wel even.
Vandaag rijden we naar de Milford Sound (118 km). Een 16 km lang fjord naar de Tasman Zee. Op de prachtige route erheel is veel te zien dus hebben we bewust de boot van 13.15uur geboekt.
Het eerste op de route waren de Mirrow Lakes. De prachtige bergtoppen spiegelen in dit meer. Een wonderschoon plaatje. Net een schilderij.
Daarna een prachtige kleine wandeling gemaakt door een stukje betoverend bos. Alles was namelijk met mos bedekt. Schitterend.
Toen nog een stop bij een wilde rivier. Al aardig hoog 2014m in de bergen waren we inmiddels. En zien ineens naast onze camper een soort gletcher. Heel bizar.
Toen door een 1,2km lange tunnel en als laatste nog een flinke rotspartij midden in het bos met een wilde waterstroom.
Gearriveerd op de parkeerplaats van de Milford Sound waar we een broodje hotdog hebben gegeten en toen naar de boot.
We hebben bewust gekozen voor een kleine boot en dat is goed geweest.
We voeren tussen de inmens hoge fjorden en ook als er wat te zien of vertellen was voeren we vlak langs de fjorden.
Zodoende zagen we de zeehonden kolonie van heel dichtbij op een rots liggen. Het is weer moeilijk te omschrijven hoe mooi het was. Al die grote rotsen met een wonderbaarlijke boom en plantengroei. En op de toppen de sneeuw en daar vaar je dan 2,5 uur tussendoor.
En dan de watervallen. Normaal gesproken zijn het er veel meer maar het heeft niet veel geregend de laatste weken (ook wat waard).
Maar de 3 grote watervallen waren fantastisch. Vooral 1 ervan was imposant en daar voeren we vlak langs zodat je door een soort stuifwater nat werd.
Dit maakte alles weer goed.
Weer aangekomen in de haven hebben we toch nog een kleine wandeling gemaakt van 20 min. We willen niks overslaan. Was leuk maar we hebben wel mooiere wandelingen gemaakt.
Daarna in de camper en 2,5 uur terug gereden naar een camping in Manapouri: De opstapplaats voor de trip van morgen.
Nou dat was wel ff lache.
Wat een antieke camping, eigenaar en eigenares. Ook de campgangers blijken bijzondere zonderlingen te zijn. Maar ze hebben er alles en het is redelijk schoon. Ze verzamelen ook alles, van oude auto's, speelautomaten, kostuums, glas, plastic, karton, oftewel we zijn bij Malle Pietje beland.
Alleen geen internet. Daarom zitten we nu in een cafe 200 m. verderop dit reisverslag te versturen. (helaas ook zo'n oude pessooi, dat ik geen foto's kan plaatsen, die houden jullie tegoed).
Onze kerels zitten aan de bar en gaan wij vergezellen.
Morgen gaat Flavia weer verder met het volgende verslag.
Allemaal weer de groetjes van de Breejedurpers.

• 09 Februari 2010 - 08:13

Breejedurpers :

Ik zit hier met een verbrande kop, dus de temperatuur van 13gr. klopt voor geen meter.
    gr. Coby

• 09 Februari 2010 - 08:34

Es:

Eidelijk een keer de 1e haha!!Wat is het leven hier dan toch saai als je dit allemaal leest. Co gefeliciteerd met onze moeder.
    Erg mooie foto's de vorige ronde, WE WANT MORE !!!

Groetjes uit de Dijk
    Ruud Esther Roos Sara en Bart

• 09 Februari 2010 - 10:44

Marcel Kelly En Max:

Hee Hallo !!

Zo te lezen hebben jullie weer veel mooie dingen gezien en gedaan !! En wat bizar van die vogels die dat kadaver op vreten op de weg. Jullie ruit nog wel heel van zo'n beest? Met dat weer.. ongelooflijk hoe lekker het bij jullie is, jullie lopen zo lekker 5.5 week kou mis, hier gaat het kwik weer lekker naar beneden, het is nu overdag zo -4.0 graden, dus best koud. Ben met Max ook met de auto boodschappen wezen doen, hij vond het weer geweldig in de winkelkar.
    Ik ben zo benieuwd naar alle foto's en film, dan kunnen we ons nog meer realiseren en inbeelden wat jullie allemaal gezien en gedaan hebben.

Mouse heeft Max een krabbel in zijn gezicht gegeven, hij was hem even zat, maar Max kruipt ook zo ontzettend hard achter haar aan. Mouse mist papa !!!!! Ze loopt maar te dwalen in huis en te mauwen en zielig te zijn. We proberen haar maar een beetje te verwennen. Noortje komt uit haar eigen nu hieerheen dus dat is mooi. Voor de rest gaat alles nog super goed en kijken we weer uit naar jullie volgende verslag !! ( en vanliefalee ook wel naar jullie thuiskomst hoor haha )

Geniet nog lekker en een hele dikke kus !!!

Liefs Marcel en Kelly
    en
    Zwaai Zwaai van Max !!

• 09 Februari 2010 - 11:10

Jennifer:

hahaha leuk toch van die aparte lui! Maar klinkt weer goed allemaal hoor! Alleen een beetje schrikken van die vogel...

Hier ook alles goed! Het is berekoud, wij gingen vandaag met de kids naar het Prinsenbos maar het is -4! Dat was echt bibberen... termo-ondergoed aan, skisokken... brrr daar mis je echt helemaal niks aan! Het was gewoon zielig voor de arme stakkertjes.... Deze week gaat het weer de hele week vriezen! Geniet maar van dat lekkere weer daar!

Gister zijn we weer bij Kel, Mars en Max wezen eten, erg gezellig hoor!! Wout was lekker vroeg en heeft wel 20min met Max zitten spelen, hahaha erg leuk om te zien!

Nou luitjes,
    het einde komt in zicht, enjoy the rest of your great trip!!

Dikke kus

• 09 Februari 2010 - 11:19

Mart En Ellie:

wij doen het iets rustiger als jullie in dat volgens mij schitternde nieuw zeeland groeten uit een heerlijk en warm thailand mart en ellie

• 09 Februari 2010 - 11:38

Erik En Roos:

Hoi, net gewerkt en nu even tijd om te lezen naar wat jullie nu weer meemaken. Jammer dat het zo druk was bij de bungeejump, als je heel graag wilt kun je altijd nog een keer in Scheveningen gaan springen, heel leuk om te zien, maar voor mij om te doen: never nooit.
    Heb je inmiddels ook Swiebertje gezien en Bromsnor of is het bij malle Pietje gebleven???
    Ga ik nu mijn rugzakkie, die vast veel te klein is, proef-inpakken voor zaterdag.
    Aju, until next time

Groetjes Erik en Roos.

• 09 Februari 2010 - 11:38

Everdina :

laatse maar lekker 13gr. schrijven ,jullie weten wel beter.lijkt me dat je ook niet met 13gr lekker je bikini of zwembroek op gaat zoeken.jullie hebben weer aardig wat beleeft,jammer dat het"TE DRUK"was bij de bungy-jump,had misschien wel een paar pracht foto's op geleverd.wim gaat donderdag aan zijn oor avontuur beginnen moet zich om 11.15 melden in voorburg.ben benieuwd.je HOORT nog wel hoe dat afloopt.met zijn rug gaat het goed,mag voor 2uurtjes weer aan het werk als hij maar niet meer dan 5kg tilt.jullie nog veel plezier geniet er nog maar lekker van want van liever lee gaan jullie toch alweer een beetje aftellen niet te geloven hoe snel het allemaal gaat.

groetjes wim en e

• 09 Februari 2010 - 18:11

Annemiek:

Hallo vakantiegangers,

Het gaat lekker bij jullie zo te lezen en ik lees nog niets over ons een heel klein beetje missen fraai hoor.
    Hier alles zo z,n gangetje.
    Koud maar dat weet je inmiddels al.Nou geniet er nog maar lekker van hoor! groetjes Henk en Annemiek

• 09 Februari 2010 - 20:49

Joke V Staalduinen :

Zo dat zijn weer leuke verhalen over het weer hebben we het maar niet haha Het is toch weer gelukt met het internet is altijd weer spannend om wat te vinden in het verre land. Nog veel plezier maar dat gaat wel lukken denk ik
    doei groetjes Joke

• 09 Februari 2010 - 21:33

Dorothe:

Ha lieve vakantiegangers,

Als Roel 18 jaar is gaan we ook weer naar NZ! Ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen. Het is inderdaad een geweldig land met een prachtige natuur en vriendelijke mensen die in de jaren 60 zijn blijven hangen. Genieten dus! Groet, Ton, Dorothe en Roel

• 10 Februari 2010 - 08:56

Nathalie:

Hey vakantiegangers,

Even op mijn werk naar de site gekeken en ja hoor, stond weer een verslag. Jammer dat er geen foto's bijstonden, maar die zien we vast nog wel. Nog anderhalve week en dan zit het er weer op, nou in die tijd kunnen jullie nog heel veel mooie dingen meemaken. Vanmorgen werden we wakker en weer was het allemaal wit.
    Rens komt 20 feb. bij ons logeren! We waren pas nog bij hem en hij was lekker met Sam aan het rennen, Sam had met z'n telefoon filmpjes gemaakt en die wilde ik doormailen naar je hotmail, maar helaas was het te groot en kreeg ik de mail terug. Maar misschien hadden jullie hem dan nog meer gemist ;-)

Ik ga weer aan de arbeid, geniet er nog van.

Dikke kus,
    Nathalie

• 10 Februari 2010 - 13:10

Maarten En Marry:

Hallo allemaal,

Wat een heerlijke verhalen Coby en Flavia,
    leest lekker eindelijk een keer winkelen, dat hebben jullie nog niet veel gedaan, de sneeuw is bijna weer weg want de zon schijnt nu 3 graden, dus neem maar een beetje goed weer mee.
    nog veel plezier groetjes M&M

• 10 Februari 2010 - 18:00

Aad:

jullie zijn wel erg druk op jullie vakantie, klinkt wel erg mooi allemaal, nog veel plezier verder
    neem ook een beetje warmte mee hierheen, t is hier koud

gr aad