Meer, meer en nog meer meren..... - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Breejedurpers - WaarBenJij.nu Meer, meer en nog meer meren..... - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Breejedurpers - WaarBenJij.nu

Meer, meer en nog meer meren.....

Door: Coby en Flavia

Blijf op de hoogte en volg Breejedurpers

17 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Akaroa

13-2
Tijdens het ontbijt hebben we een flinke regenbui. Maar dat komt goed uit want de eigenares van de camping zei dat als het hier slecht is is het bij Mount Cook goed (141 km).
En laten wij daar nu vandaag heen gaan., dus we zullen het wel gaan zien.
Al snel een eerste stop bij een dam die vanwege het hoogte verschil het water van lake Waitaki geleidelijk de rivier in laat stromen.
Toen weer een dam bij lake Aviemore,en nog een bij lake Benmore.
Verder een stop bij de Clay cliffs, een natuur verschijnnsel gevormd door erosie en lijken op orgelpijpen midden in het landschap van een boer.
VIa een hobbelig landweggetje van 4 km waar we maar 10 tot 20 km per uur konden rijden. We moesten 5 nz dollar in een kistje doen voor het gebruik van het landweggetje van de boer. We stelden ons er niet veel van voor maar het was toch wel weer bijzonder om te zien.
Die grote uitstekende punten van klei op een berg, Inmiddels schijnt alweer de zon en is het lekker warm.
Daarna passeren we lake Ohau en Lake Ruataniwha. Ook nog even gestopt bij een zalmkwekerij waar je verse zalm kon kopen voor 7,50 euro de kilo.
Verder rijden we helemaal langs lake Pukaki 55 km richting Mount Cook.
De hoogste berg 3754m. waar we weer een wandeling gaan maken.
het weer ziet er goed uit, dus de mevrouw van de camping heeft gelijk gehad. Wat zijn we toch een bofkonten.
Want Mount Cook is gemiddels 240 dagen per jaar in dichte wolken gehuld en wij zien hem helemaal helder.
Even een ommetje van 100 km om in het Mount Cook national park de populaire wandeling van 3 uur te doen. We lopen over hangbruggen langs kolkende rivieren en lake Mueller en lake Hooker.
Aan het eindpunt waren krachtige tot zeer krachtige windstoten die van mei tot november zeer gevaarlijk zijn.
Ook zien we de ijsschotsen in het Hooker lake dus we zaten bij het begin van de Hooker gletcher.
Een fantastische en aparte wandeling en het ommetje zeker waard.
Daarna weer terug gereden en alvast weer een stukje verder tot lake Tekapo om de rit voor morgen in te korten.
Lekker nog even aan de borrel, gehakt ballen braaien want we eten een heerlijk hollands prakkie met boontjes.

14-2
Broer Gerard gefeliciteerd.
Het eind komt in zicht want vandaag rijden we naar Christchurch (238 km)
Eerst nog even een kijkje genomen bij de meest gefotografeerde kerk met lake Tekapo en de bergen op de achtergrond. Om 1000 uur een koffie stop en daarna doorgereden naar Christchurch. Om 12.30uur kwamen we er al aan dus dat viel mee.
Eerst even in de camper gegeten en toen door de botanische tuinen van Hagley park gewandeld.
Ook nog naar de Worcester art boulevard waar een kunst en cadeau markt werd gehouden en naar een straat artiest gekeken die zijn kunsten aan het vertonen was. oa Deegslikken, vuurvreten, op glasscherven liggen en de mensen aan het lachen maken.Was leuk om te zien.
Toen weer richting camping in Spencerville in het noorden van Christchurch.
Lekker bakkie buiten en toen naar het Spencer beach een kleine wandeling gemaakt.
En voor de verandering smiddags gekaart. Kip met rijst gekookt (favoriete gerecht van Johan) Het was vandaag een beetje bewolkt maar wl 20gr.

15-2
We worden wakker met regen en bewolking.
We gaan vandaag naar Kaikoura (174km)
Daarhopen we de walvissen te spotten .
Om 1600 uur hebben we een trip geboekt. In een stuk door gereden naar Kaikoura daar boodschappen gedaaan en lekker wezen lunchen. het is nog steeds regenachtig. Wemoeten afwachten op de trip wel door kan gaan.
De eerste tochten zijn ook al gecanceld.
Dus duimen draaien maar. Ondertussen hebben we in de lichte miezer regen een leuke wandeling gemaakt. Eerst de shore line walk die alleen bij eb te lopen is. We liepen tussende zeehonden door langs de kliffen. Later omhoog de kliffen op en de cliff top wandeling terug.
Met vergezichten op de beneden liggende rotsen.
toen zijn we ons gaan melden voor de boottrip. Het miezert nog steeds en is flink bewolkt. helaas de trip is gecanceld maar we kunnen nog een gok wagen en boeken voor overmorgen vroeg om 6.45 uur.
We wijzigen direkt de plannen en vertrekken richting Hamner Springs (131km) waar we morgen toch al heen zouden gaan.
We rijden landinwaarts en komen al snel in een prachtig heuvelachtig landschap met koeien hertten en schapen. 75km slingerde slang omhoog en omlaag.
We komen om 1800 uur aan en gaan heerlijk naar het thermische resort. Dat hebben we wel verdiend na zo n frisse dag. Allemaal buiten baden varierend van 35 tot 41 gr. Heerlijk, heerlijk, heerlijk.
Toen naar de camping, pasta koken en nog ff lekker gekaart.

16-2
Vanmorgen eerst een uurtje uitgeslapen en na het ontbijt een pittige wandeling in het Hamner
Forest naar boven op de Conicall Hill met uitzicht over Hamner spring stad en forest. het is heerlijk zonnig om te wandelen. Na 2,5 uur gewandeld te hebben een heerlijk bakkie met een (van Aalst) gebakkie op het terras. Ook nog heerlijk belegde broodjes gekocht voor de latere lunch. Om 1300 uur vertrokken we weer richting kaikoura. Dezelfde rit terug maar nu lekker zonnig, dan is het toch weer anders.
Halverwege hebben we een heerlijke lunchstop gemaakt van dik een uur. Onze gekochte broodjes gegeten en nog een poosje in de zon gezeten 25 gr.
Later in Kaikoura boodschappen gedaan en genoten van onze eigen barbeque. Het was vandaag weer een heerlijk zonnige dag.

17-2
6 uur gaat de wekker.
We gaan vandaag opnieuw een poging maken om de walvissen te kunnen zien.
En ja hoor de trip gaat nu wel door.
Eerst met de bus en dan met de boot.
We werden op het dek geroepen als er een walvis gesignaleerd werd. Dit gebeurde 2x en de spanning liep daardoor hoogop. De 3e keer was het raak. Er zwom een sperm walvis van 15 mtr. aan de oppervlakte. Ze wegen 20 tot 30 ton en hebben alleen al 2,5 ton olie. Na elke 40 min komt hij tussen de 5 a 10 min., boven dus hadden we tijd genoeg voor foto s en film.
Gewacht op het moment dat hij weer ging duiken en jahoor hij zwaaide met zijn staart en verdween weer naar de diepte.
Geweldig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Toen zijn we nog verder gevaren en lieten ze ons genieten van een enorme school dolfijnen die rondom onze boot aan het spelen en springen waren.
Je kon er echt naar blijven kijken maar helaaswas het tijd om weer terug te varen naar dekust.
Wat een trip. Dat vergeten we nooit meer, want dit zie je denk ik maar een keer in je leven.
Daarna gelijk koers gezet naar Banks Peninsula Akaroa. Een schiereiland onder Christchurch (260km).
Na de koffiestop hebben we boodschappen gedaan en even lekker in de camper geluncht en toen verder gereden over een bochtige weg langs het water met mooie vergezichten en kwamen we om 1600 uur aan op de camping waar we vanavond slapen.
Morgen bekijken we dit schiereiland en rijden dan helemaal via de Summit Road over de Port Hills naar Christchurch terug.
De kilometer stand staat nu op 5833km en gaat waarschijnlijk morgen de 6000 passeren. Dus hebben we op het zuidereiland gemiddeld 200 km per dag gereden.

Het reizen met een camper is ons verschrikkelijk goed bevallen. De vrijheid en zeker het gemak dat je steeds alles bij de hand hebt. Ook het zelf plannen van elke dag weer opnieuw was steeds weer een nieuwe uitdaging en is ons hartstikke goed gelukt.
We hebben veel gereisd maar daardoor ook heel veel gezien en gedaan.
En daar hebben we jullie hopen we ook een beetje van mee laten genieten via onze reisverslagen met foto s deze keer.
Maar eigenlijk moet je er echt zelf geweest zijn.
Wij hopen zaterdag om 6.30 uur weer veilig te landen in ons koude kikkerlandje en jullie weer snel te zien of spreken.
En tot slot, bedankt voor jullie trouwe reacties op onze reisverslagen. Onwijs leuk om dat steeds te ontvangen.
tot gauw.
gr. van de Breejedurpers.

• 17 Februari 2010 - 07:50

Marcel Kelly En Max:

Hee Vakantiegangers !!!!

Wat een ontzettend gave verhalen weer om te lezen !! En ik heb wel een beetje moeite met het lezen van die al die plaats namen.. wat een moeilijke namen zeg.. Maar jullie hebben in die vijf weken ontzettend veel gezien en ook gedaan, petje af !! Ben benieuwd naar julie kuitjes als jullie terug zijn.. die zullen we lekker gespierd zijn. Gaaf die foto's van die walvis, dat zie inderdaad niet zo snel nog een keertje in je leven, en voor de tweede keer dolfijnen, dat is wel leuk zeg. Wij wensen jullie die laatste dagen nog ontzettend veel plezier en geniet er nog even van en een super goede terugvlucht !!!! Doe voorzichtig !! Wij zijn in ieder geval erg blij dat jullie weer deze kant op komen, want ik mis nu toch me dagelijkse praatje of belletje wel hoor haha.

Voor de rest gaat alles ook goed, met Max is het alleen maar genieten. Ik ga vandaag zijn verjaardagstaart bestellen zodat ik die zaterdag op kan halen en hij zondag met jullie erbij lekker in de taart kan graaien en kan snoepen. Ik denk dat als jullie zaterdag thuis komen dat het dan nog wit is hier in nederland, want ze blijven sneeuw aangeven.

Nou we zien jullie nu snel !!!

Dikke kus van ons en

Zwaai Zwaai van Max !!

• 17 Februari 2010 - 08:19

Ria:

Hallo vakantie gangers.
    Ik heb weer genoten van jullie reisverslag. Wat geweldig met de walvissen en dolfijnen.Ik ben wel benieuwd naar de fotos.
    Als je zaterdag aankomt zet maar een muts op want het is nog koud. Geniet nog van jullie laatste dagen en een goede terug vlucht.Tot volgende week.Flaaf niet meer zeuren als we om 9uur moeten tennissen,want je bent het nu gewend.

• 17 Februari 2010 - 12:15

Harrie En Marian:

Hallo breejedurpers,
    Het einde is in zicht jammer, maar jullie hebben veel gedaan en gezien en het klinkt allemaal geweldig. Nog heel veel plezier allemaal de groetjes en goede vlucht terug.

• 17 Februari 2010 - 12:34

André En Marian:

Hallo breejedurpers,
    wat geweldig weer, wel gaaf hoor de foto's van de dolfijnen en de walvis.
    Jammer dat de verhalen weer op zijn, we keken er wel naar uit.veel plezier nog de laatste dag,dagen en een goede vlucht. groetjes en tot horens.
    andré en marian

• 17 Februari 2010 - 13:01

Es:

Hoi allemaal, het zit er bijna op. We hebben genoten van jullie verslagen en belevenissen en natuurlijk de fotos, wat een mooie weer van de vissies!!Alvast een goede terugreis naar ons koude landje. Groetjes uit Maasdijk!!!

• 17 Februari 2010 - 14:12

Jennifer:

ik ben helemaal niet jaloers hoor, heb al zo vaak walvissen gezien in mijn leven ;-) haha... wow!! Hoop dat ik dat ook nog een keertje mag zien, gaaf hoor!!
    En ook wel weer fijn dat jullie weer terug komen... kun je weer naar de volgende vakantie verlangen! En ik hoop toch dat mijn vriendje niet verpest heeft met 1 domme opmerking... dat kunnen jullie hem toch wel vergeven ;-)

Hahaha tot zaterdag luitjes, goeie reis terug!!

Dikke kus

• 17 Februari 2010 - 15:04

Nathalie:

Ik was nooit zo van Nieuw Zeeland, maar door de verhalen lijkt het me toch geweldig. En wat een gave foto's van de walvis en dolfijnen, super is dat om te zien lijkt me.
    Geniet er nog van en tot zaterdag. Daar verheug ik me wel op.

Veel liefs Nathalie

• 17 Februari 2010 - 17:39

Annemiek:

Super zeg wat een verhaal weer maar ook de reacties zijn leuk om terug te lezen Ik zal ze missen. Ik wens jullie een hele goede terug reis en Flavia woensdag weer werken meid. Centen werdienen. Sparen voor een volgende reis. Hopelijk zijn wij dan ook weer van de partij.
    Groeten Annemiek

• 17 Februari 2010 - 21:50

J:

Hoi Breejedurpers wat een mooie verhalen weer veel lakes gezien haha en walvis en dolfijnen zeker jammer dat je weer naar de kust moest maar ja jullie hebben ze wel gezien en lekker gewandeld en veel km gereden. Nou een hele goede terugreis
    doei groetjes
    Joke

• 18 Februari 2010 - 08:13

Maarten En Marry:

Hallo alle vier,

Bedankt voor al jullie stukjes hebben er erg van genoten, wat een wandelingen jullie kunnen wel met me mee naar de 4daagse, willem de rest van de foto's ook een keertje zien, een hele goede terugreis, voorzichtig en tot ziens, groetjes M&M

• 18 Februari 2010 - 12:06

Janet:

Bedankt voor de mooie verhalen. Geweldig om te lezen. Groetjes Janet

• 18 Februari 2010 - 17:43

Everdina:

ook wij willen jullie bedanken voor het mooie reisverslag,echt super.we wensen jullie nog veel plezier de laatste paar dagen en een goede reis terug.

groetjes wim en e