Zuidereiland................ - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Breejedurpers - WaarBenJij.nu Zuidereiland................ - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Breejedurpers - WaarBenJij.nu

Zuidereiland................

Door: Coby

Blijf op de hoogte en volg Breejedurpers

01 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Kaiteriteri

30-1
Vandaag gaan we overvaren naar het zuidereiland, maar dat is pas eind van de middag dus hebben we eerst voor vertrek een heerlijke ochtendwandeling door de duinen gemaakt met zicht op de Tasman zee.
Genoten van de laatste blikken vanaf het noorder eiland. Daarna doorgereden naar de hoofdstad Wellington. In Wellington hebben we een stadswandeling gemaakt en met de cable car naar boven gereden om het uitzicht over de hele stad te zien.
Wat een grote stad en wat hebben we weer mooi weer.
Normaal gesproken regent en waait het altijd in Wellington maar we boffen weer eens met 28gr.
We zijn weer naar beneden gewandeld door een prachtige botanische tuin.
Broodje burger gegeten en op naar de ferry voor de overtocht.
we hebben op het noordereiland 2190km gereden in 13 dagen. gemiddeld 168 km per dag.
Om 18.30 vertrokken we met de ferry naar Picton op het zuidereiland. We voeren door de Marlborough sounds (een prachtig fjorden gebied) en zagen de mooie roze en violette kleuren van de zonsondergang.
Prachtig, prachtig, prachtig.
Gelijk doorgereden naar de camping want het was inmiddels al weer 2200 uur.
Nog even gekaart, gedouched en gaan slapen.

31-1
Een beetje uitgeslapen (half uurtje) lekker ontbeten en om 9.30 uur vertrokken richting Nelson via de Queeen charlotte drive. Een weg door de Marlborough sounds met 360 bochten en zicht op de ene na de andere mooie baai en wel 25 km lang.
Verder onderweg een bakkie gedaan en daar zagen we de eerste verandering van de natuur. Een rivier met hele grote rotsen. Dit was een ruiger aanblik. En dwars door een mooi bergen gebied met heel veel en hele grote kerstbomen.
Daarna doorgereden naar Nelson en daar in de stad een wandeling naar de gedenknaald op een heuvel. Deze naald is het geografisch middelpunt van NZ. Het was een eenvoudige klim stond in Flavia's boek. Nou vergeet het maar, we waren kapot toen we boven waren in de bloedhitte (behalve Koos).
Maar we geven niet zo gauw op en het was toch wel weer de moeite waard, want je kon ook over de hele stad Nelson kijken.
Daarna boodschappen gedaan en genoten van een heerlijke vis barbeque op de camping.

1-2
Lekker in het zonnetje ontbeten en gaan rijden richting Abel Tasman Nationaal park waar we morgen een hele dag gaan wandelen. Daarom houden we vandaag een time out.
Aangekomen op de camping om 1300 uur. Eerst even wat gegeten en daarna heerlijk een middagje relaxen op het strand.
We hebben alweer een prachtig zonnige dag.

2-2
Vroeg op!!! 6.30 uur want we worden met een boot naar een baai gebracht. 21 km verderop in het Abel Tasman park en gaan dan terug wandelen.
De nederlander Abel Tasman ontdekte in 1642 NZ in Tarakohe.
Dus wandelschoenen aan, rugtas mee met proviand, water, zonnebrand, pleisters enz.
Het begon alweer prachtig. Een leuke trip met de boot naar ons startpunt.
Alweer een strakblauwe hemel en de zon scheen al volop. Dus boven op het dek van de boot voor het beste uitzicht.
Om 10.30 begon de wandeling vol goede moed.
We liepen door de bergen op een bospaadje met uitzicht op de prachtige baaien en goudgele zandstranden.
De een nog mooier dan de andere.
Het water prachtig blauw en de temp. ongeveer 28 a 30 gr. (alweer).
En varens zo groot, je gelooft het gewoon niet. Nog groter dan in het Tongariro park.
Na 2,5 uur hebben we gepicknicked op een goudgeel strand. Gelukkig de tassen een beetje lichter. Toen weer verder en verder en verder.........
Het laatste uur werd echt zwaar maar we zijn er gekomen en nog goed op schema ook.
In de folders staat 6,5 uur voor deze wandeling en wij hebben er 6 uur over gedaan.
Aan het eindpunt hebben we heerlijk genoten van een lekkere grote fruit smooty en de mannen van een grote bier. Dat haddden we wel verdiend.
Vermoeid weer in de camper gestapt en naar de camping (15min) gereden.
Daar een heerlijke douche genomen en borrelen met een chippie natuurlijk.
Een stevige pasta gekookt om de verbruikte koolhydraten weer aan te vullen en gezellig buiten gegeten.
Daarna bakkie en nu een reisverslag versturen.
Ik geef de pen weer door aan Flavia.

Allemaal de groetjes van de breejedurpers.

ps. Lex wat is de opbrengst van de Wollebrandcross geworden (koos).

• 02 Februari 2010 - 07:29

Lex Thoen:

met veel plezier jullie reisverslag gelezen. heerlijk! en dan die temperaturen!
    hier rondom het vriespunt en afgelopen zaterdag sneeuw bij de wollebrandcross.
    koos: w.cross prima verlopen-recordbedrag ruim 274.000,- onderscheiding gehad van de burgemeester,
    (een soort stekkie) traantje weggepinkt en daarna feest.
    één smetje: m'm maatje was er niet, maar koos dat halen we straks wel een keertje in.
    geniet van deze prachtige reis en dikke kus voor flav.

• 02 Februari 2010 - 07:39

Breejedurpers:

Zoals jullie zien is het ook gelukt om foto's te plaatsen, dus geniet er maar van. Groetjes

• 02 Februari 2010 - 09:35

Marcel Kelly En Max:

Hee Hallo !!

Wat een super avonturen, alweer !!! En die wandeling, wat super knap dat jullie zo'n eind hebben gelopen in die hitte !! We vinden de foto's ook echt super leuk om te zien, weer even een beeld van leven zeg maar, en zo te zien pappie !! geniet je lekker van je modderbadje, hi hi geweldig om te zien !!!
    De camper ziet er ook mooi uit zeg ! en volgens mij is die ook wel lekker ruim !! Nou ik rijd hier in van alles, lexus audi bus.. haha alles moet blijven rijden dus we wisselen het lekker af.

Gisteren (maandag 1 februari) hebben we de sleutel aan de nieuwe bewoonster overhandigd, toen we met haar kennis maakte in het huis voor de laatste inspectie ronde klikte het gelijk tussen haar en ons, gelukkig want we hebben nu een fijn gevoel dat je je huisje weggeeft aan iemand die je het dan ook gunt ! Om 10.20 uur zijn de handtekeningen gezet en de handen geschud. Toen even op de koffie bij Cor en Ank en toen snel naar huis voor Max zijn boterham met stukje fruit en fles. We reden toch via ons nu oude huisje naar de Verhulstlaan en toen stond er iemand in de keuken..heeeeeel raar was dat.. hi hi maar wel oke !

Nou Max lacht nog steeds en is helemaal tevreden met hoe alles gaat, ik heb echt het idee en gevoel dat hij ondanks de verhuizing ontzettend geniet en heel erg lekker in zijn velletje zit. Gelukkig !!!

Nou heel verhaal maar zo updaten we elkaar !

Geniet er lekker van met zijn allen !!!! De Groeten en een hele dikke kus voor pap en mam !!!!

Zwaai Zwaai van Max !!!

• 02 Februari 2010 - 12:11

Erik En Roos:

Hoi Breejedurpers, ik had de foto's al een beetje gemist, voor een nog betere indruk van jullie reis, maar dat hebben jullie nu goedgemaakt.

Tot het volgende bericht.
    Erik en Roos.

• 02 Februari 2010 - 12:40

Joke V Staalduinen :

Hoi Breejedurpers
    weer een mooi verhaal wat een avonturen en hebben jullie je schoenen al versleten haha
    nou heel veel plezier nog daar maar dat gaat volgens mij wel lukken vooral met het weer dat zit mee zo te lezen. Hier vandaag lekker donker en veel regen maar ja is niet anders fotos zijn ook erg leuk mooi
    groetjes allemaal
    Joke

• 02 Februari 2010 - 13:37

Christa:

Mooi zeg die foto's , en leuk die kiwiboom, die wil ik wel in onze tuin. Veel plezier tot het volgende verslag. doei

• 02 Februari 2010 - 18:01

Annemiek:

dat is snel alweer een bericht. En ik ben even overnieuw de fotos gaan bekijken ik dacht een olijf te zien maar het zijn toch kiwies natuurlijk ! Leuk hoor die foto s erbij.Jullie berichten worden flink gelezen Ik hoor op mijn werk al dat er al weer een bericht is! Nou lekker blijven genieten en schijven zou ik zeggen en zo kunnen we mee genieten.
    Hier nu alles zo zijn gangetje gisteren weer gewandeld bij Lex. Deze keer een kleine groep ik denk door de gladdigheid we blijven hier lekker in de winter zitten maar helaas geen schaatsen.

Groeten Henk en Annemiek

• 02 Februari 2010 - 19:04

Nienke,Boy En Rens:

Wat leuk met die foto's erbij.En wat ziet het er daar mooi uit zeg...
    Lekker genieten! Hier gaat alles verder prima.
    Kus voor opa en oma van Rens

• 02 Februari 2010 - 19:24

Jennifer:

Wow....de foto's ook, wow!!!

• 02 Februari 2010 - 21:30

De Boontjes :

leuk die foto's en een mooie camper!Wat een wandelingen maken jullie best actief zijn jullie Nog veel plezier!XXXX

• 03 Februari 2010 - 09:07

Everdina:

wat een belevenissen allemaal weer.door de foto's krijgen we een klein beetje een indruk wat jullie allemaal meemaken en zien ,het lijkt mij in het echt nog veel mooier en groots,alleen al als koos zo op die hangbrug staat met die gigantische achtergrond.
    veel plezier nog.

groetjes wim en everdina

• 03 Februari 2010 - 10:35

Maarten En Marry:

Hallo,

Wat een prachtige foto's, mooie camper ook van binnen zeker.
    Vandaag is hier ook een zonnetje, gisteren de hele dag regen, wat wandelen jullie veel zeg.
    Het gaat wel goed met internet he, snel al weer een berichtje, maar wel leuk hoor, doorgaan zo, groetjes M&M

• 03 Februari 2010 - 10:46

Es:

hoi allemaal, wat leuk, foto's van jullie avontuur !!! Mooi!!!

groetjes uit de Dijk

• 03 Februari 2010 - 13:22

Pa En Ma Klop:

wij hebben erg genoten van jullie verslag,wij denken dat het 1 van jullie mooiste vakanties is. Geniet maar van het mooie weer want bij ons is het pleuris koud.Verder de groetjes van pa en ma.

• 04 Februari 2010 - 22:25

Jeannette V. Heijnin:

Hoi luitjes,
    Via Harry tijdens het walking dinner jullie site door gekregen, want ik ben wel benieuwd naar jullie belevenissen. Wat een bofkonten zeg, dat jullie dat mee mogen maken. Ik mag slechts alle verhalen lezen van mensen die er het laaste jaar geweest zijn (3 x) Gelukkig geniet ik daar ook van en ik mag niet mopperen want ik kon Lex's laatste Wollebrandcross meelopen:) op de sneeuw en in de zon!
    Het was hele mooie dag!
    Hopelijk volgen er voor jullie ook nog veel mooie dagen, maar eigenlijk twijfel ik daar niet aan. Geniet er nog maar van!

groetjes Jeannette

• 05 Februari 2010 - 08:41

Hillegonde:

Hallo allemaal wat is dit weer een prachtige reis voor jullie en wat leuk dat wij zo ook een beetje kunnen mee genieten.
    groetjes Chris en Hillegonde

• 05 Februari 2010 - 16:52

Nathalie:

Super dat jullie die foto's erop gekregen hebben, ziet er erg mooi uit. Toch lijkt een jacuzzi me lekkerder dan een modderbad, maar je moet het denk ik gewoon meemaken hihi.
    Jullie heerlijk in de zon en warme temperaturen en ik heb gister geschaatst! Nee, helaas niet op natuurijs, maar ik was uitgenodigd door TNT voor een schaatsclinic met Jochem Uytdehaage, was erg leuk en leerzaam.
    Veel plezier verder.

Veel liefs Sam & Nathalie