Wetenswaardigheden................... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Breejedurpers - WaarBenJij.nu Wetenswaardigheden................... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Breejedurpers - WaarBenJij.nu

Wetenswaardigheden...................

Door: Coby

Blijf op de hoogte en volg Breejedurpers

16 November 2010 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,
Volgende week dinsdag vertrekken wij naar Thailand.
Maar wat weten we eigenlijk over Thailand?
Vandaar alvast een paar wetenswaardigheden over het land met de "eeuwige glimlach".

Ligging:
Thailand ligt in het werelddeel Azie en grenst aan Myanmar, Laos, Cambodja en Maleisie.
Oppervlakte:
514.000 km2 (14x Nederland)
Tijdverschil: 6 uur (wintertijd) en 5 uur (zomertijd) dus hou rekening met bellen of sms, dan doen wij dat ook.

Inwoners:
Thailand heeft bijna 65 miljoen inwoners, deze zijn zeer ongelijkmatig over het land verdeeld.
De noordelijke hooglanden hebben de laagste bevolkingsdichtheid, terwijl de centrale laaglanden en het zuidelijke deel van het schiereiland dicht tot zeer dicht bevolkt zijn.
De Thaise bevolking bestaat voor ongeveer 90% uit Thai. De grootste minderheidsgroep wordt gevormd door de Chinezen, die zich echter vrij sterk met de Thai hebben vermengd.
De Chinezen zijn belangrijk in de Thaise samenleving. Velen hebben zich gespecialiseerd tot handelaren.
De meeste Thai 94% zijn Boeddhist, daarnaast is 4% Islamiet en 2% katholiek. We zullen vast wel een van de vele tempels gaan bezoeken.

Valuta: Baht (100 Baht = 2,18 euro)
Dat wordt rekenen!!!

Klimaat: Thailand is een tropisch land, dus ook de wintermaanden zijn warm. Gedurende het regenseizoen van juni tot oktober gaat het om korte, hevige buien.
Dit jaar waren het veel en lange buien en daardoor hevige overstromingen.
We zullen wel zien........
De weersvoorspellingen zien er de komende week goed uit. 26-32gr. en licht bewolkt/zonnig. Dus dat gaat helemaal goed komen en dat gaan jullie van ons horen in ons volgende reisverslag.

wordt vervolgd.........

• 16 November 2010 - 15:17

Jennifer:

hahahaha grappig berichtje :-)
    Dit zijn de feiten die ik in de bovenbouw in mijn lessen zou moeten vertellen he... alleen ik dwaal dan altijd af naar de andere verhalen ;-)

Veel plezier, maar ik zie jullie voor die tijd nog wel!!

Dikke kus

• 17 November 2010 - 17:55

Annemiek:

hallo allen

Ik ga ook mee en geniet nu al van het reisverslag kan je na gaan zijn we nog niet eens weg.
    Maar wat ik me wel afvroeg is het daar nu 5 uur later of 5 uur vroeger ?

• 18 November 2010 - 07:47

Hillegonde:

Heel veel plezier en geniet er weer van. Chris en Hillegonde

• 20 November 2010 - 16:26

Joke Van Staalduinen:

Hallo Breeje durpers
    Ook dit keer weer heel veel succes en gezelligheid en mooi weer
    wij komen net terug van 3weken Gambia en hebben heerlijk weer gehad
    en nu maar weer mooie verhalen doei groetjes Leo en Joke

• 25 November 2010 - 10:37

Marian:

Sorry, maar te laat,Heel veel plezier en genieten jullie er maar van.
    Als jullie dit lezen zijn juliie eral, hoe is de reis verlopen?
    We lezen graag de reisverslagen weer.
    groetjes André en Marian