Poeh poeh, wat is het HIER heet................ - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Breejedurpers - WaarBenJij.nu Poeh poeh, wat is het HIER heet................ - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Breejedurpers - WaarBenJij.nu

Poeh poeh, wat is het HIER heet................

Door: Coby

Blijf op de hoogte en volg Breejedurpers

27 November 2010 | Thailand, Cha-am

Hallo fans,
Zometeen ons eerste reisverslag maar eerst even wat anders.
We hebben het geweldig. De temperatuur is uitstekend tot nu toe elke dag ruim 30 gr. De Thaise keuken laat ons goed smaken. We voelen ons allemaal goed. De groep is leuk en gezellig. Leuke reisleider. Ook al is het een Belg.
Mooie hotels. Vreselijk lieve mensen zijn de Thai.s Leuk en gevarieerd programma maar daar vertellen we jullie nu meer over.

23/24 november
De vliegreis ging voorspoedig. We hadden behoorlijk de ruimte om te slapen. Aangekomen in bangkok 32 gr. gingen we met de bus nadat de groep 27 pers. compleet was naar het hotel.
Daar eerst even lekker gedouchd en daarna een heerlijk biertje enz. gedronken. s'avonds een welkomstdiner met de groep wat trouwens heel lekker en heet was.
Toen nog even naar de bar voor een laatste biertje en daar zaten we al luisterend naar een live band lekker in te kakken. Maar we mochten van onze reisleider niet voor 22 uur naar bed anders zouden we wel eens last kunnen krijgen van een jetlag. Klokslag 22 uur lagen we.

25 november
Vroeg gewekt 6 uur. om half 8 vertrokken we met de bus en hebben we door bangkok een hele leuke fietstocht gedaan door smalle straatjes en dwars door de lokale markt. Ook nog een stuk met een boot mee over de rivier. De temperatuur is zeer goed 33 gr. en van de overstromingen die er geweest zijn is niks meer te merken.
Na de fietstocht gelunchd en doorgereden naar het grote paleis van de koning.
Waar we dik een uur de tijd voor hadden maar wij cultuur barbaren hadden het binnen een kwartier wel gezien. Tenslotte is elke tempel toch het zelfde.
Eigenlijk hebben we meer genoten van de vele militairen die aan het oefenen waren voor de verjaardag van de koning op 5 december.
savonds was er een culturele show als optie maar al weer die cultuur hadden we niet zo n zin in dus zijn we met ons zessen naar een travestieten show geweest. Net even iets anders toch?
Alhoewel het waren ook hele mooie (om)gebouw(d)en. Met verbazing hebben we genoten van een show maar het is toch wel vreemd, al die mannen als vrouwen te zien. Sommige waren echt bloedmooi.
Met de taxi weer naar het hotel, nog even een biertje en wijntje en lekker gaan slapen.

26 november
Na het ontbijt zijn we naar Ayutthaya, de oude hoofdstad van het koninkrijk Siam geweest, en wat verschillende tempel ruines bezocht. Hoewel de hoofden van de boedha's ontbraken wegens diefstal was het toch mooi om te zien. Daarna doorgereden en met speedbootjes met een bloedgang (75 km p u) over de river Kwai naar de Burma spoorlijn en te voet over "the bridge over the river kwai" . Moet je gezien hebben maar het varen was pas echt kikken.
Onderweg naar het hotel reden we nog langs de begraafplaats waar ruim 3000 nederlandse militairen begraven liggen die tijdens de aanleg van de Burma spoorlijn zijn omgekomen in krijgsgevangenschap in de periode 1942\45.
Om 1700 uur bij het hotel lekker geborreld en savonds met een boot waar we ook op gingen eten voeren we weer naar the bridge want daar was een mooie sound en light show ter nagedachtenis van de slachtoffers van de tweede wereldoorlog. De show eindigde met een gigantisch vuurwerk. Dit festijn vieren ze maar een keer per jaar dus hadden wij weer ff geluk. Fantastisch.

27 november
Na het ontbijt zijn we naar Damnoen Saduak gereden en met bootjes naar de drijvende markt gevaren waar we flink aan het onderhandelen zijn geweest voor onze souveniers. Wat een drukte op dat water. We hebben genoten van deze verkoop wijze.
Nog even langs een tempel om onze cultuur interesse wat op te vijzelen en toen heerlijk geluncht. Om 1500 uur kwamen we bij een prachtig groot hotel in Cha-am. De rest van de dag waren we vrij dus zijn we lekker naar het strand gegaan aan de golf van Thailand.
We zijn gebleven tot bijna donker, heel speciaal want het werd steeds drukker met de thaise bevolking, die trouwens allemaal geheel gekleed de zee in gaan. Met complete kookeilanden werd er persoonlijk gekookt. Wij moeten nu nog gaan eten dus misschien wordt het wel een dineetje op het strand......................

wordt vervolgd .....

De groetjes van de breejedurpers.

• 27 November 2010 - 12:26

Maasdijkers:

Hoi hoi, nou dat klinkt weer goed allemaal!!
    Lekker temperatuurtje!!!
    Hier verwachten we sneeuw...........
    ik bedoel maar....

Groetjes Ruud Esther Roos Sara en Bart

• 27 November 2010 - 13:04

Marcel, Kelly En Max:

Hallo Zon aanbidders !!

Wat klinkt dat toch allemaal weer heerlijk !! Zo te lezen hebben jullie alweer genoeg gezien en meegemaakt in die paar daagjes !! Geniet er maar lekker van, want zoals je waarschijnlijk al gelezen en begrepen hebt is het hier maar koud :(

Tot mails !!!

XxXxX ons !!

• 27 November 2010 - 15:17

Krimpen:

Hallo vakantiegangers

Het is weer lekker warm genieten lees ik, 30 gr. verschil met ons.
    Heel veel plezier met z'n allen.

gr. Christa

• 27 November 2010 - 20:12

Wim En Carla:

het is weer een heerlijk verhaal !!!! mooi weer hier is het maar iets kouder genieten jullie er maar van!! liefs van ons

• 28 November 2010 - 10:39

Wout En Jen:

Jeetje wat klinkt dat allemaal heerlijk... ik denk dat wij nog wel even om wat tips komen vragen voor ons tripje :-) Vooral de River Kwai klinkt erg leuk allemaal!

Maar de organisatie Kras is dus oké? Gelukkig maar! Dat is toch altijd maar even afwachten...

Succes met zoeken naar de Banana Pancake en de Pad Thai, ben benieuwd of dat net zo lekker smaakt als de rest van de Thaise keuken want als ze iets goed kunnen daar... is het wel lekker eten maken!!

Geniet van de warmte want hier vriezen je *** er af! :-)

Dikke kus uit het koude kikkerlandje!!

• 28 November 2010 - 19:16

Bar,Deb,Flow, Kip :

Hee you!
    Klinkt goed!
    Hier koud! er moet flink gekrabt worden voor je de auto in kan...
    Wij zijn vooral in de ban van de Pieten en de Sint! Vandaag met kids naar de bios geweest voor t eerst. Was super spannend, een film over Sinterklaas. Was mooi, twee van die kleine bekkies in die grote stoelen.
    Meadow en Rens hebben elkaar zo gevonden! Na een bakkie was Meadow erg verdrietig (herdietig) omdat Rens (wens) weg was...

Ben benieuwd naar t volgende verslag!
    kuzz Deb

• 29 November 2010 - 11:00

Maarten & Marry:

Hoi hoi,

Wat is het weer gezellig de verhalen.
    Weer iets om naar uit te kijken als de computer aangaat even kijken of er al een berichtje is.
    Lekker genieten, ga vanavond weer naar Lex, zal hem de groetjes doen.

doei M&M

• 29 November 2010 - 14:18

Martin-ellie:

sawadee cap vanuit een steenkoud westland (vanavond de eerste maraton op natuur ijs)verstandig dat je een beetje je eigen weg gaat die tempels zijn mooi maar lijken wel op elkaar wij vinden Thailand super geniet er van
    groeten mart en ellie