Geen internet................ - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Breejedurpers - WaarBenJij.nu Geen internet................ - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Breejedurpers - WaarBenJij.nu

Geen internet................

Door: Flavia

Blijf op de hoogte en volg Breejedurpers

06 December 2010 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal, we zijn weer in de bewoonde wereld, dus internet......

1 december
Vanmorgen om 10 uur vertrokken naar onze volgende bestemming Koh Samui.
een half uurtje varen en een rustig zeetje. Bij aankomst kregen we een toer over het eiland. Eerst langs een big boedha met natuurlijk de nodige kraampjes waar we de pancakes gegeten hebben waar jennifer over vertelde. Daarna langs de Grandfather en mother, rotsen die in zee lagen en door naar een waterval waar je ook een olifanten toer kan maken, maar dat doen we misschien morgen.
Onderweg een stop in een shopping mall om wat te eten en uiteindelijk om half 5 naar onze super de luxe grote kamers in een prachtig hotel aan zee.
Henk heeft zich hier een pak aan laten meten en moet morgenochtend de eerste pas doen en morgenavond is alles klaar, spannend.
savonds met een shuttle naar de stad Chaweng daar eerst heerlijk gegeten, Coby en ik de door jennifer aanbevolen Pad Thai. En toen wandelen. We keken onze ogen uit, net een grote kermis, iedereen wil van alles aan je verkopen, meisjes van plezier, travestieten, we krijgen al een leuke verzameling La Costes, Ralf Laurens enz. Om 24 uur uur weer terug in een open vrachtauto, helemaal gaar want het was nog steeds zo'n 28 gr. maar super leuk.

2 december
Daar werden we voor een optionele excursie opgehaald en gingen nog twee leuke stellen mee. We zaten wel een beetje in de war want het boeken ging heel vreemd en door onze slechte kookervaring wisten we niet of het wel goed zou komen.
Eerst krijgen we een olifanten show, leuk. Daarna een apen show, triest.
Apen aan een ketting die gedwongen kunstjes moeten doen. Toen een boks demonstratie, een tochtje met een ossenkar, een kookdemonstratie, daarna met je voeten in een aquarium gaan zitten en aten honderden visjes het eelt van je voeten. Even heel eng en kriebelig maar ook lekker ontspannend.
Toen een tochtje op een olifant. Tot onze grote schande merken we dat we behoorlijk verwend zijn door voorgaande reizen maar dit was toch weer heel leuk.
Daarna nog naar de oudste tempel, een rubberplantage en door naar de lunch, heerlijk.
En toen nog naar een waterval van 80m. We hadden een halve dagtoer geboekt en waren uiteindelijk om half 5 pas terug. Onderweg terug naar het hotel begon het giga te storten. Wij hebben dus giga geluk gehad. Een potje gekaart en geborreld in het hotel en toen het weer droog was gauw met de shuttle bus naar de stad. We moesten voor tien uur weer terug zijn want henk moest zijn pak ophalen en betalen.
Even shoppen dus, mensen kijken, lekker eten, pancakes scoren en met de open laadbak weer terug naar het hotel, waar we met zn allen Henk zn pak gingen halen. Mooie jongen hoor.
Om 23 uur ons giga grote bed in want morgen gaat het wekkertje om kwart voor 6. Heerlijk dagje gehad.

3 december
Wekkertje was heel vervelend, maar vooruit maar weer. Om 7 uur vertrek naar de boot, die om 8 uur vertrok over een super glad zeetje. Niemand gekotst, saai hoor. Lekker een tijdje aan dek gestaan. Het is inmiddels 28 gr. We kwamen om half 10 aan vaste wal en gingen in longtail boten een prachtige tocht van een uur maken door de Tapi rivier waar we weer kunnen zien hoe de plaatselijke bevolking leeft.
Na de lunch moeten we nog 2 1/2 saaie uren in de bus en komen uiteindelijk aan in Khao Sok (back to basic). In een resort met hutjes en loopplanken op palen midden in de natuur, in the middle of nowere. Toen we de sleutels kregen moesten we onze hutjes inspecteren op ongedierte en hoorden we Annemiek al gillen. Zij zag een grote gekko wegschieten van ongeveer 35 cm lang. Bij een ander meisje van onze groep lag een gifgroene slang van min. 1 mtr. op haar veranda. Annemiek en Henk kregen een ander hutje. Het eerste uur waren we nog niet erg op ons gemak en schrikachtig maar het wende snel. Savonds voor we gingen slapen hebben we eerst ons bed helemaal geinspecteerd en opnieuw ons hele hutje en onze enige vangst was een slak(je). We sliepen onder een klamboe en hadden een ventilator, dus uiteindelijk hebben we allemaal redelijk geslapen onder het genot van allemaal geluiden.

BACK TO BASIC (coby)

4 december
Vanmorgen na het ontbijt reden we naar het Chiew Lain lake waar we eerst met bootjes gingen varen over een meer tussen de enorme rotsen door. Erg mooi. Het leek erg op Halong Bay (Vietnam). aangekomen op een eiland hebben we een trekking door de jungle gedaan op zoek naar apen (wel gehoord maar niet gezien).
Toen op bamboe vlotten weer over het lake naar een grot met enorme stalagtieten. Bijzonder hoe dat zo aangroeit in een grot. Het was een hele klim maar zeker de moeite waard.
Daarna terug op de vlotten wederom de trekking door de jungle, weer geen apen, en weer met de bootjes terug. Overal zien we drijvende rieten hostels als kleine logeerhuisjes naast elkaar. Schattig gezicht. Het weer is fantastisch, niet te heet, precies goed. Heerlijk genoten van een lunch. De enorme gebakken olifantsvissen smaakten heerlijk. En de rest, rijst natuurlijk, noodles, groente en kip curry smaakten ook best.
Na de lunch was er gelegenheid om te kayakken en te zwemmen, maar op de een of andere manier zijn we toch een beetje huiverig om het water in te gaan. Juist omdat de reisleider eerst vertelde niet in het water te plassen want dan zwemmen er bepaalde beestjes je urine kanaal binnen. Niet in dit lake maar toch......
Jahoor, bommetje...........
Johan sprong erin en ging de kwajongen uithangen door de kayakken van anderen om te keren. Koos en Henk sloegen met hun kayak op de vlucht. Flavia en ik hebben nog een heerlijke pancake opgesnoept en toen zijn we weer terug gegaan naar ons resort in de bush bush. Het was een geweldige dagtrip waar we volop van hebben genoten. savonds een heerlijke barbeque, nog even gekaart en weer gaan slapen onder onze klamboes.

5 december
Bij jullie is Sinterklaas jarig, bij ons de Koning, hoera, hoera, hoera.
Na het ontbijt zijn we bij ons resort in kano's gestapt, per stel een en heel romantisch de rivier afgekabbeld. Onderweg slangen, schildpad, vogels, vlinders en een zwemmende aap aan een touwtje gezien.
Halverwege kon je als tarzan aan een touw slingerend de rivier in springen.
Een drietal waaronder onze johan hebben dit gedaan. Een hele leuke tocht en prachtig zonnig weer. We moesten dan ook echt smeren deze keer.
Na een heerlijke lunch en een kleine wandeling zijn we om 15.15 met de bus vertrokken richting Surat Thani station.
Daar zijn we met de nachttrein vertrokken richting Bangkok. Wat een zootje ongeregeld bij elkaar. Ons diner bestond uit chips, pinda's, koek, bier, pepernoten en kruidnoten. Het is tenslotte bij ons toch ook een beetje sinterklaas.
Na onze geweldige maaltijd werden onze bedjes opgemaakt, een beneden en een boven. We moesten om 22.30 gaan slapen, dus gordijntjes dicht en oogjes toe. Wat een kabaal en wat een gewiebel........

6 december Bangkok
Om 6 uur werden we gewekt met thee en koffie en om 7.30 de bus ingestapt richting hotel, daar heerlijk ontbeten en gedoucht. Toen de stad in waar we nu zijn en blijven.
Morgen vliegen we terug naar Amsterdam.

Heerlijke vakantie, veel gezien, veel gedaan. Geboft met het weer en de groep.

ps. Jennifer en Sam nemen jullie jassen mee. Het is hier 30 gr. en van 30 naar 0 is net iets te veel.

groetjes van de breejedurpers en bedankt voor de reacties.

• 06 December 2010 - 07:08

Marcel, Kelly En Max:

Ha de eerste reactie HIHI

Goede morgen (voor ons) vakantiegangers !!

Zo te lezen hebben jullie inderdaad genoeg gedaan en dus ook genoeg gezien !! Klinkt super allemaal !! Wat wel leuk is, is dat ondanks dat jullie wat minder gemaild hebben het nu wel leuk is om een heel eind te lezen van een aantal dagen. Ik denk dat papa de rijst wel een beetje zat is van lief a lee dus ik zal een lekker prakkie bonen voor jullie klaar zetten. Nou doe voorzichtig en kom lekker naar huis. Zie jullie snel !!

Dikke kus vanuit het inmiddels wat minder koude Nederland HI HI

ByeBye

• 06 December 2010 - 11:05

Jennifer:

eindelijk weer een verhaal! Helemaal leuk! Heel herkenbaar wat jullie schrijven... Ko Samui en Khao Sok ben ik ook geweest en inderdaad in dat meer zwemmen vond ik ook eng! En Wout ook maar bommetjes maken ;-) En ongedierte inspecteren voordat je ging slapen... jaja... leuk! Ik maar hopen dat we niks vonden en Wout maar hopen op heel veel beestjes, ik denk dat hij graag die slang had gevonden haha!

Maar bizar... morgen ga ik jullie weer ophalen... Sam, als je het leest kun je mij ff contacten op xs4jen@hotmail.com over die jassen?

Geniet nog in Bangkok en tot morgen!! Dikke kus!!!

• 06 December 2010 - 21:12

Joke Van Staalduinen:

Hallo allemaal
    Zo jullie hebben weer een hoop gezien en meegemaakt en een lekkere vakantie gehad het zit er bijna weer op lees ik goede reis terug en jas heb je zeker nodig
    doei groetjes
    Joke