Al kotsend en schijtend de jungle in.............. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Breejedurpers - WaarBenJij.nu Al kotsend en schijtend de jungle in.............. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Breejedurpers - WaarBenJij.nu

Al kotsend en schijtend de jungle in..............

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Breejedurpers

30 November 2010 | Thailand, Bangkok

27 november
We gingen gisteren dus niet op het strand eten maar in een Noorse tent, heel veel keus op het menu en om het makkelijk te maken met foto's van de gerechten. Heerlijk gegeten, wel veel.
Helaas meldde de eerste zich met spuitpoep problemen (henk) Dus die is zijn extra vakantie kilo's al weer kwijt. Na het eten Henk naar bed en wij nog een wandelingetje en een afzakkertje.

28 november
Uitslapen 800 uur ontbijt en de bus in. Het reisgezelschap komt meer met elkaar in gesprek. Flavia en Koos hebben er een kind bij. Hij lijkt sprekend op Boy en heet Rens en noemt haar nu al mam. Wij zijn dus oom en tante.
Nu naar het paleis van de liefde en hoop. Wij moeten hiervoor onze knieen en schouders bedekken, ook de heren. Dus met de nodige doeken om ons heen gewikkeld naar binnen waren we uiteindelijk alleen de tuin in konden omdat de wachttijd te lang was voor het paleis zelf.Niets aan en bloedheet met al die lappen om je heen. Nu naar een mooi stationnetje waar we foto's maken maar niet met de trein meegaan omdat hierook te lange wachttijden zijn en dus per bus verder. In de bus krijgen we van onze gids (de belg) uitleg over de gewoontes hier en antwoord op alle vragen die de groep stelt. Zo kregen we nu uitgelegd hoe je van een man een vrouw kan worden. Wat het kost enz. Leuk om te weten en weer een taboe doorbroken.
Weer gestopt nu voor een ananas veld te bekijken. Altijd gedacht dat ze aan een boom groeien maar dat is dus niet zo. Gewoon aan een struik. Een per jaar per struik. Snap niet dat ze bij ons maar 2 euro kosten.
De lunch was weer prima, behalve voor Henk. Die kreeg van de gids een lekker pilletje. Daarna doorgereden naar het Novotel. Heel mooi!!!!!
Het avondeten doen we met de hele groep niet in het novotel, veel te duur, maar even verderop. Dit is een camping achtige kantine, heel leuk personeel en heerlijk gegeten.
De keuken wilden we maar niet zien en naar de wc hoefden we plots ook niet meer.
Terug naar het hotel en het is happy hour. Dus nemen we nog een afzakkertje en dan naar bed dat maar liefst 3x3 mtr. is.

29 november
Heel vroeg op 5 uur. We moeten op tijd de boot halen naar een schitterend eiland Koh Phangan. De gids helemaal in de stress omdat de koffers maar niet in de bus gingen. We waren gelukkig op tijd en al snel kregen we kotszakjes uitgedeeld. Voor de mensen die ze nodig hadden niet leuk voor ons was het gelukkig (net) niet voor toepassing. De tocht op de boot duurde 3 uur en de vissen hadden het goed. De een na de ander stond te kotsen over de railing. Onderweg de eerste tropische regenbui. Na de boottocht in pickups ongeveer 20 minuten en we waren op een droomeiland. De zon, zee, zwembad, prachtige kamers en dat midden in de jungle. De dames kozen al snel voor een massage aan het strand waar we erg van hebben genoten.
En waar we zeker nog een keer van gaan genieten. Flavia kreeg natuurlijk weer de enige mannelijke masseur, Coby had de oma met oerkracht en werd in alle mogelijke bochten gewrongen en Annemiek kreeg twee dames tegelijk. Helemaal weer uit de knoop op zoek naar de mannen. En waar waren die: OP BED, UITRUSTEN, wat natuurlijk wel mag maar eigenlijk hadden we ze in de kroeg verwacht. Met zn allen lekker lui bij het zwembad gelegen en alvast plannen voor morgen gemaakt.
Binnen de groep hebben we niet echt een p.s.ut maar wel een bedweter. We zorgen ervoor om niet bij hem aan tafel te zitten wat ons redelijk lukt.

30 november
Lekker uitgeslapen en om half negen ontbijt. Toch maar even met Henk naar de dokter voor de spuitpoep wat ontdanks de pillen maar niet wil stoppen. Met een voorraad pillen en ors moet het nu beter gaan. Gelukkig voelt hij zich niet ziek.
Het regent af en toe maar de temp. is prima 28 gr. De heren waren na onze enthousiaste verhalen over te halen om mee te gaan voor een massage. Koos wilde niet zo soft dus Flavia bestelde voor de heren stevige thaise massage. En we hebben ze horen kreunen. Op een bepaald moment zag ik dat ze op Henk zn benen en rug liep. Johan hoorden we zeggen: Tering wat doet ze me zeer!!
Na dit avontuur even aan het strand gelegen. Henk en Annemiek nog even geoefend met snorkelen. Zo vlak bij de kust was niks te zien maar oefenen was toch wel even leuk.
Om 13.30 uur gaan we met zn zessen naar een thaise kookles. Zelf koken en opeten. De kok is een canadees met een flinke buik. Hij sprak aan een stuk door engels. We kregen jammergenoeg zelf weinig te doen. Alleen maar roeren en roeren.
En alles opeten. We hebben 4 gerechten (gemaakt).
Na het eten uitbuiken, borreltje en potje kaarten.

Dit was het weer en gaan morgen naar het volgende eiland.

De groetjes van de breejedurpers

• 30 November 2010 - 15:12

Nathalie:

Wat een grappig verhaal. Nou Henk veel sterkte, ik hoop dat je snel opknapt. Lekker hoor zo'n massage op het strand. Hier is het gewoon wit. Gister is het gaan sneeuwen en dat blijft gewoon liggen.
    Veel plezier nog. x

• 30 November 2010 - 15:44

Jennifer:

hahahaha ik zit hier hardop te lachen want ik weet hoe die Thaise massages gaan!! Je wordt inderdaad op elke mogelijke manier gekraakt en daarvoor gaan ze op en onder je aan het werk (ik kreeg de knieen in mn rug en werd helemaal dubbel gevouwen!) en jullie mannen kregen nog een extra stevige massage ook hahahaha!! Super grappig!! maar wel goed voor je!

Fijn dat jullie niet boot ziek zijn geworden en hopen dat Henk snel op knapt!
    Leuk dat er weer een verhaaltje op staat, ik lees ze graag!!

Dikke kus!!

• 30 November 2010 - 18:06

Marcel, Kelly En Max:

Hallo Vakantiegangers !!!

Nou de titel baarde me zorgen maar zoals ik het lees gaat het opzich wel. Henk beterschap en we hopen dat het snel over is, misschien van het Noorse eten... gelukkig niet misselijk geworden want dan voel je je zo ellendig... Geniet er nog lekker van zo met zijn allen en vooral van het weer want het is hier echt F*cking koud....

Jullie stuurden wat wetenswaardigheden, dat zal ik ook even doen, dan krijgen jullie ook een beetje een idee hoe wij het hier hebben haha....

Gisteren (29 nov) stond er savonds op de Nederlandse wegen meer dan 800 km file, waaronder een aantal meer dan 45 km lang.....

Vandaag (30 nov) ligt er lekker opgevroren sneeuw, bij ons voor de deur slipte een autotje tegen de stoeprand haha liep goed af hoor.

Voor morgen geven ze een gevoelstemperatuur op van -17 graden want er komt een bepaalde wind aan die het zo koud gaat maken... dus denk dat ik lekker binnen blijf... en voor de rest van de aankomende dagen word het steeds een beetje kouder met als uitkijk naar vrijdag snachts -9 en overdag -5 a -6 graden.... brrrrr

Ik heb jullie palmplant buiten aan het inpakken geweest vandaag... denk anders overleeft hij het straks niet en dat zou zonde zijn van alle moeite van vorig jaar....

Nou voor de rest wensen wij jullie heeeeel veel plezier nog en geniet er allemaal lekker van en tot mails maar weer !!

Hele dikke kus van Marcel, Kelly en Max !!!!

• 30 November 2010 - 18:59

Wout:

Johannes,

Ik dacht dat je een vent was, massages is tot daaraan toe, maar dan ook nog mekkeren dat het zeer doet..

Eigenlijk was ik niet echt verrast! Maar goed, geniet ervan... en wij werken wel weer gewoon verder hoor, geeft niets!

Groeten Wout

• 30 November 2010 - 19:24

Nienke:

Oh, dus jullie hebben een nieuwe zoon, mooi is dat!
    Dat moest ik van Boy zeggen :)
    Leuk verhaal weer, hier is het heel koud, dus geniet nog maar lekker daar!
    Groetjes van ons en een kus van Rens
    (en de groeten aan Rens die op boy lijkt)

• 30 November 2010 - 19:40

De Boontjes :

jullie zien en maken van alles mee,gezellig om te lezen maar jo doe wel voorzichtig met die thaise massage,graag weer heelhuids terug!wij gaan morgen weer verven,het is echt gaaf. het is hier ijskoud!!!fijn co dat je daar verblijf in de warmte xxxx en nog veel plezier

• 30 November 2010 - 21:10

Joke Van Staalduinen:

Hallo Breejedurpers
    Zo dat gaat weer goed daar zo te lezen
    lekker hoor die leuke verhalen en geniet ermaar van over het weer hebben we het niet haha dat doet iedereen al het is niet anders toch
    doei groetjes
    Joke

• 01 December 2010 - 18:02

Everdina:

zo te lezen valt erweer lekker veel te beleven.lekkere temperatuur trouwens hier zijn de voorbereidingen voor de 11 steden tocht alweer in volle gang.we wensen jullie nog veel plezier en henk sterkte.

groetjes wim en everdina

• 01 December 2010 - 18:40

Maarten Marry:

Wat kunnen jullie alledrie leuke verhaaltjes schrijven kijk er naar uit,
    Henk sterkte en wat gaat de tijd snel nog 6 dagen, dus nog even genieten,

groetjes M&M

• 02 December 2010 - 12:04

Coby:

Jen, de pad thai is ook zalig!!!!

• 02 December 2010 - 21:43

Jennifer:

hahaha fijn!! 2 goeie tips dus toch nog kunnen geven ;-)
    Eet er maar zoveel van als je kan!!

Dikke kusssss