Hallo daar zijn we weer........ - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Breejedurpers - WaarBenJij.nu Hallo daar zijn we weer........ - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Breejedurpers - WaarBenJij.nu

Hallo daar zijn we weer........

Door: Flavia

Blijf op de hoogte en volg Breejedurpers

16 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

21-1
7 uur ging de wekker. Ja Flavia moet afzien hier. Na het ontbijt zijn we naar het Kemphouse gereden (het oudste gebouw van NZ) en daarnaast staat het Stone Store (het oudste stenen gebouw en missionaris post).
Ja je moet het gezien hebben.
Daarna richting Waipouha Kauri Forest. Je rijdt met je camper ongeveer een uur dwars door het bos.
Bij verschillende punten kan je korte wandelingen maken naar reusachtige Kauri bomen. De hoogste was 51 meter met een omvang van 14 meter. Er was er een 30 meter hoog en dikker zelfs 16,5 meter. Enorm. Je wordt er stil van.
Even een lekker broodje hotdog uit de camper en door naar de Kai Iwi Lakes. Daar even op het strandje gezeten met een borrel en een biertje uit de camper uiteraard. Lekker goedkoop hahahaha. En door naar onze volgende camping bij het strand.
savonds heerlijk uit eten geweest. Ja de jongens mochten ook een avondje vrij.
We hebben ook de traditionele zoete aardappel Kumara gegeten.
Potje kaarten in de camper (het drupt een beetje) en om half 11 ons bedje in want je leest dat we het steendruk hebben.

22-1
Wake up call at 7.
Vandaag vertrekken we op weg naar Takapuna. Dat ligt vlak bij Auckland met de bedoeling om morgen Auckland te verkennen.
Eerst naar het Kauri museum (je weet wel van die enorme bomen). Dat was echt gaaf om te zien. Hoe zwaar werk die mensen vroeger hadden.
Daarna doorgereden naar een macadamia farm en toen wilden we een boottocht maken in de Kaipara Harbour maar dat ging mis. We konden het echt niet vinden, zelfs niet met onze geweldige tom-tom.
Dan maar door voor een wandeling van 5 km. In de buurt van Auckland moesten we ons melden in Whangaparaoa. Net op tijd ontdekten we dat de wandeling op een eilandje was waar we eerst een paar uur naar toe moesten varen.
Dus hebben we maar snel de tom-tom veranderd naar het adres van onze nieuwe camping. Toen we daar aankwamen was het vol en zijn we weer doorgereden naar een andere camping 2km verderop en daar zitten we nu. Koos staat achter de barbeque, Jo is moe van al het sturen, Co staat de sla te mengen en ik moet nodig het dagboek vullen. Dus de taken zijn goed verdeeld.

23-1
Vanmorgen vertrokken naar de voetgangers veer naar Auckland. Een kwartiertje varen en je staat aan de haven en in het centrum van Auckland. Ideaal.
Daar een stadswandeling gemaakt. Niet te lang want daar houden we allemaal niet van en de Sky Tower in (328m) en met de lift naar het uitzichtpunt op 220m hoogte.
Toch wel gaaf hoor. Je kijkt over de hele stad en degene die de Sky-jump doen zie je voor het raam voorbij komen met angstige smoeltjes.
We zouden eigenlijk nog een nachtje in Auckland blijven maar we hebben het hier al gezien en pakken al vast een stukje voor morgen en staan nu op een camping in Orere Point aan het strand.

Morgen reizen we verder richting Coromandel en verblijven daar weer 2 dagen en daarover vertelt Coby weer van alles.
Allemaal de groetjes van ons en als jullie het soms koud krijgen trek je maar een lekkere dikke trui aan en wij smeren ons wel goed in hier. Oke??

ps. Sam probeer je je vader soms gek te maken????

• 23 Januari 2010 - 10:33

Everdina En Wim:

het is maar goed dat jullie een dagboek bijhouden.wat een tempo zit er in zeg.lijkt me wel een geweldige ervaring,bomen van 16 meter dik.kan je gelijk een hele kast uit zagen,lekker uit een stuk.(beetje over dreven misschien,van die kast dan).hier alles goed wim mag deze week om de dag zijn braese af dus dat gaat ook de goede kant op,kan die misschien toch nog mee doe met de 11steden tocht,als die komt(grapje).nou groetjes uit het koude hollanden tot mails.

wim en everdina

• 23 Januari 2010 - 11:19

Erik En Roos:

Jeetje zeg, kijk uit dat jullie niet overspannen worden van alles wat jullie doen, dat is wel even wat anders dan een lui-op-je-kont-in-de-zon-vakantie, maar ik denk ook niet dat dat echt wat voor jullie zou zijn. Vietnam komt ook steeds dichterbij, jullie terug over 28 dagen, wij (uh, ik) weg over 20 dagen.
    Maar voorlopig hebben jullie nog hééééél veel dagen om te genieten.

Aju, tot het volgende bericht.
    Erik en Roos.

• 23 Januari 2010 - 12:32

Wout En Jen:

Wat een lekker vrij gevoel he!? Als je het ergens leuk vindt dan blijf je... als je het zat bent dan ga je weer verder. Maar ja dat je camping dan een keer vol is dat kan gebeuren! :-D

Maar wij trekken inderdaad wel lekker warme dikke truien aan, genieten jullie maar van de zon, jullie hebben het helemaal verdiend!!
    Hele dikke kus uit ons koude kikkerlandje aan de andere kant van de wereld!!!

PS Waarom doen jullie geen sky-jump eigenlijk? ;-) Of ben je bang dat je dan de weg weer niet kan vinden haha! ;-p

• 23 Januari 2010 - 12:44

Bernadet:

Jeetje, wat hebben jullie al weer veel gezien.Zit telkens in de atlas te kijken waar jullie zitten. Hoe gaat het trouwens met bridgen? Niet veel tijd voor zeker. tot het volgende bericht. Groetjes

• 23 Januari 2010 - 13:58

ROSANNA:

hebbeb jullie foto´s gemaakt van die grote boom.
    dan wil ik de foto´s graag zien groetjes rosanna zeelenebrg

• 23 Januari 2010 - 17:09

Marcel Kelly En Max:

Hee vakantiegangers !!

Wat een heerlijke verhalen zeg !! En wat doen jullie allemaal ontzettend veel !! Nou ik zou zeker maar genieten van het mooie weer want hier geven ze weer sneeuw aan. HAHA dus echt warm is het hier niet.

Tot de volgende keer.

Dikke kus !!! en Geniet !!

• 23 Januari 2010 - 18:04

Marina:

HEEE Flavia voor jou afzien elke dag 7 uur op kan je beter met het busje meerijden kan je nog even door pitten. Maar jullie zullen het erg leuk hebben en veel te zien. nou geniet groetjes de leuke chaffeusse

• 23 Januari 2010 - 19:57

Joke V Staalduinen :

Zo weer een heel verhaal heerlijk om te lezen enne geniet ervan ook van het weer en wij maar bibberen in onze trui doei tot horens groetjes
    Joke

• 23 Januari 2010 - 21:12

Boy,Nienke En Rens:

Wat een leuke verhalen,zeg! Lekker genieten en we kijken uit naar het volgende verslag! Groetjes! kus van Rens

• 25 Januari 2010 - 10:14

De Boontjes:

wat een gezellig verslag
    jullie zien erg veel en met de camper lijkt mij[carla]geweldig wim moet er nog aan wennen.
    p.s.Jo heb je de pil nog gebruikt Liefs

• 25 Januari 2010 - 14:02

Maarten En Marry:

Hallo allemaal,

Wat kunnen jullie leuk schrijven Coby en Flavia.
    Wat een lange dagen dit hou je toch geen 5 weken vol, hebben jullie ook nog dat je ergens een week blijf.
    Kijken weer uit naar het vokgende stukje, doei M&M