Eindelijk het eerste bericht van ons...... - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Breejedurpers - WaarBenJij.nu Eindelijk het eerste bericht van ons...... - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Breejedurpers - WaarBenJij.nu

Eindelijk het eerste bericht van ons......

Door: Coby

Blijf op de hoogte en volg Breejedurpers

20 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Paihia

Hi Guys,

16-1
Vertrek Amsterdam 13.05 richting Hong Kong. Ongeveer 11 half uur vliegen. Vlucht ging voorspoedig. Een paar uur geslapen in een suite op Hong Kong Airport en smiddags verder gevlogen naar auckland. Weer 11 half uur vliegen en ook deze vlucht ging voorspoedig. En toen zaten we heel onwerkelijk, letterlijk aan de andere kant van de wereld.

18-1
Zomer en zonnig. In nederland winter en vorst, heel raar. Nadat we de bagage hadden zijn we opgehaald en naar onze camper gebracht. Daar een complete rondleiding met gebruiksaanwijzingen gekregen en na 2 karren vol boodschappen te hebben gekocht zijn we vertrokken naar het noorden richting Whangarei waar we onze eerste campingplaats hadden na een hele mooie trip door bergen en dalen met heel veel groen. Prachtig.
Het links rijden is best wel even wennen maar na zo een rit lukte dat best.
Op de camping lekker simpel wat te eten klaar gemaakt, gedouched en heel vroeg naar bed want we stortten allemaal in.

19-1
Erg vroeg wakker na zo een lange nacht. Lekker ontbijtje met een eitje en daarna vertrokken richting Russell, een historisch plaatsje. Erg leuk en de rit er heen was prachtig.
We reden richting de Bay of Islands en de naam zegt het al. Heel veel prachtige baaien en een prachtige rit door de bergen.
Daarna vlees voor de barbeque gekocht en doorgereden naar de camping in Paihia waar we voor morgen een dolfijnen boottocht hebben geboekt.
We hebben gebarbequed!!!! al duurde het wel ff, maar het smaakte best.
Op tijd weer in ons kooitje want we waren vroeg op en morgen moeten we om 9.00 uur de haven uitvaren.

20-1
Vroeg uit de veren, ontbeten en naar de haven. Al snel werden we verrast door dolfijnen die langs de boot aan het zwemmen, spelen en springen waren. Geweldig om dit te zien. En zo snel al.
De trip kon eigenlijk al niet meer stuk en we begonnen nog maar net.
In de Bay of Islands langs vele eilandjes gevaren naar "the hole in the rock". Een groot gat midden in een rots waar we door heen gevaren zijn.
Toen weer terug en weer zagen we een paar dolfijnen. Een geweldige trip van 3 uur.
Even lekker een broodje uit de hand gegeten en op naar de volgende trip.
Kayakken naar de Haruru Falls.
Nou dat wordt leuk, zei de gids al lachend,maar het ging best. En al peddelend door een prachtig stukje natuur over de Waitangi River naar de watervallen.
Een buitje tussendoor kon de pret niet drukken want we waren toch al nat.
Ook weer een trip van 3 uur waar we volop van hebben genoten.
Daarna boodschapjes gedaan voor het avondeten en terug naar de camping.
Morgen gaan we richting Dargaville 200 km verderop en gaan onderweg van alles bezichtigen, maar dat komt in ons volgende reisverslag.
Koos en Johan zijn aan het koken en wij zitten ons eerste reisverslag voor jullie te maken. We hopen snel weer van ons te laten horen en jullie reacties natuurlijk allemaal te lezen, want ook dat vinden wij leuk om te ontvangen.
Groetjes van de Breejedurpers.

• 20 Januari 2010 - 07:35

Erik En Roos:

Wow, dolfijnen naast je boot, dat moet echt kicken zijn. Dat belooft wat voor de rest van de reis. Enjoy the things you see.

Groetjes vanuit het mistige grauwe kikkerlandje van Erik en Roos.

• 20 Januari 2010 - 09:58

Marcel Kelly En Max:

Hee vakantiegangers !!

Zo te lezen genieten jullie al goed !! Wat super tof dat er al zo snel dolfijnen te zien waren. En jullie zijn echt gelijk van start gegaan !! Bevalt de camper een beetje? Groot genoeg zo met zijn viertjes en een lekker bedje?

Hier gaat alles goed. Max heeft het helemaal naar zijn zin in huize aalbrecht. Speelt lekker de hele dag door de hele kamer en hij is echt super snel op handen en knieen. Wij kunnen het ook goed wennen zo. De laatste spulletje inpakken in ons bijna oude huisje hi en dan gaat ie zaterdag helemaal leeg en zondag helemaal schoon. Nou je ziet de foto's wel verschijnen denk vrijdag.

Heel veel liefs Ons !!!

• 20 Januari 2010 - 11:18

Es:

Hoi allemaal, blij dat jullie eem goede reis ernaar toe hebben gehad, en wat een moois staat jullie te wachten als je dit allemaal leest!!
    De dolfijnen...geweldig!!
    Ga zo het 1e verslag voor pa en ma uitprinten want die komen zo,
    Groetjes uit de Dijk, ruud esther en de kids

• 20 Januari 2010 - 12:10

Wim En Everdina:

lees net jullie eerste verslag.wat een belevenissen al en jullie zijn nog maar net aan jullie reis begonnen,dat belooft wat.
    geniet er maar lekkker van.

groetjes wim en everdina.

• 20 Januari 2010 - 12:29

André En Marian:

gelukkig een goede reis gehad, het is ook maar goed dat je alles mailt, want jullie zullen wel heel veel zien, als je nu al met mooie bergen, baaien en de dolfijnen begint.genieten jullie er maar van, wij lezen de verhalen wel.
    groetjes andré en marian

• 20 Januari 2010 - 14:44

Jennifer:

Wow het klinkt nu al fantastisch!! Heerlijk zo'n vrijheid van een camper en dan lekker rond rijden en mooie dingen bekijken, lekker simpel zo'n leven!! Dat zijn de dingen waar ik dan toch stiekem wel een beetje jaloers op ben hoor ;-)

Ik ben benieuwd naar de volgende verhalen, maar schrijf er maar niet te veel want dan zit ik alleen maar te dagdromen van jullie avonturen haha!!

Dikke kussss

• 20 Januari 2010 - 15:10

Mart En Ellie:

kicken als je het leest dan voel je de zon .hier nog steeds koud .vergeet niet te bridgen .veel plezier .mart en ellie .

• 20 Januari 2010 - 17:53

Sam:

Donderdag -6 Vrijdag -8 Zaterdag -7 Zondag -12 Maandag -14 Rayonhoofden zitten bij elkaar en vanaf morgen toertochten in Ankeveen, Giethoorn en Kinderdijk. P.s. jullie verhaal klinkt ook wel leuk. Koos al nerveus??

• 20 Januari 2010 - 18:08

Henk En Annemiek:

Hallo allen
    Wat een reacties al denk ik snel te zijn maar wel leuk om ook de reacties te lezen. Nou vakantiegangers het is al volop genieten merk ik. Jullie zullen ons niet missen denk ik.
    Maandag gelopen en Lex vind het maar niks hij mist Koos nu al.Wij hebben voor alle kinderen van zonnehof de toezegging gehad om paard te gaan rijden in de manege zonder drempels supper gaaf. Lex heeft w.s. een extra sponser gevonden. Wij waren al op de WOS met een leuk stukje.
    Het weekend zijn we gezellig even uit, helemaal naar Bergen aan zee. Gelukkig niet zo ver vliegen!Groetss van ons

• 20 Januari 2010 - 19:26

Carla En Wim:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    Zo te lezen zijn de eerste dagen al geweldig .
    barbaque al gevonden {gas of kolen] nog heel veel plezier en wachtende op jullie volgende verslag

• 20 Januari 2010 - 19:32

Maarten - Marry:

Hallo allemaal

Gezellig weer die stukjes.
    Wat kon je al snel mailen.
    Nog een mooie reis.

groetjes M&M

• 20 Januari 2010 - 20:17

Christa:

Hallo wereldreizigers

Zo er is al genoeg te lezen, en al zoveel reacties. Leuk hoor, genietse en tot het volgende verslag.

Groetjes uit Krimpen 3graden boven nul

• 20 Januari 2010 - 20:44

Aad Marian:

klinkt weer erg mooi allemaal, wel gaaf he die dolfijnen dichtbij
    nou nog veel plezier en hou ons op de hoogte
    wij gaan nog eff schaatsen
    gr fam willemsen

• 21 Januari 2010 - 09:44

Karin En Willem:

raar idee wij schaatsen nn jullie zon . groeten aan iedereen en lekker genieten xxx karin

• 21 Januari 2010 - 12:00

Marina:

Heeee flavia en friends wat leuk dat ik nou mee kan lezen hoe zo'n trip gaat in een ver land. Voor mij zit dat er niet in want ik kan niet zo lang van huis. Dus flavia hou ik het maar bij mijn bustripjes lang zat ben ik weer voor de middag thuis. Maar het zal wel een hele belevenis zijn en vermoeiend want jullie doen wel heel veel op 1 dag. Nou ik kijk uit naar het volgende verslag iedereen de groetjes en tot mails dddoooeeeiii Marina

• 21 Januari 2010 - 12:00

Marina:

• 21 Januari 2010 - 18:09

Lex:

heerlijk!!! al die positieve berichten. leuk om te lezen over die dolfijnen, ben ik deze week ook volop mee bezig geweest, maar toch anders een zwaar autistisch kindje proberen we dolfijntherapie te geven in amerika.
    verder de hele dag bezig met de Wcross en Haiti, we hebben een directe lijn met het getroffen kinderdorp in Haiti, morgen walking dinner voor de bedrijven, probeer ik nog ff een stuntje uit te halen. en dan ... op naar de 30ste, de 10 e Wcross, wordt een zware dag want m'n maatje koos is er niet.

lieve mensen, geniet ervan jullie het verdiend n ik kijk uit naar de volgende mail

• 21 Januari 2010 - 18:29

Pa En Ma:

Hallo luitjes ik heb geen computer , maar toch een berichtje.
    Wij zijn bij je broer, en hebben net stampot boerenkool spek en worst op. En jullie zitten natuurlijk aan een frisse coctail. verder veel plezier .

Gr. Pa & ma Klop.

(Ik ben weer lelijk gevallen met de fiets, en bij de dokter geweest, lelijke schaafwond en blauwe plekken )

• 21 Januari 2010 - 19:02

Marian En Harrie:

Hallo vakantiegangers, het klinkt allemaal geweldig en jullie doen een heleboel op een dag, erg leuk om te lezen wat iedereen schrijft, geniet ervan en heelveel plezier daar aan de andere kant, groetjes

• 21 Januari 2010 - 20:53

Joke V Staalduinen :

He hoi hallo breejedurpers
    Gaat lekker daar zo te lezen aan de andere kant van de wereld klinkt goed hoorde van Marry dat jullie weer weg waren en dacht schrijf jullie ook even, geniet ervan maar dat zal wel lukken zo te lezen heel veel plezier
    doei tot de volgende keer
    groetjes
    Joke v St.

• 22 Januari 2010 - 08:19

Breejedurpers:

Wat leuk om zoveel berichten te krijgen aan de andere kant van de wereld. We doen het in ieder geval niet voor niets en blijven schrijven. Morgen proberen we er weer eentje te schrijven.
    Doeiiiii allemaal.