Je gelooft het toch niet....(zegt Johan elke dag) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Breejedurpers - WaarBenJij.nu Je gelooft het toch niet....(zegt Johan elke dag) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Breejedurpers - WaarBenJij.nu

Je gelooft het toch niet....(zegt Johan elke dag)

Door: Flavia

Blijf op de hoogte en volg Breejedurpers

31 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

27-1
Onze schoondochter is jarig. Nienke gefeliciteerd xxx.
Toen ik dit schreef was je bij ons al jarig maar bij jullie duurt het nog 12 uur.
We hebben tot nu toe 1400 km gereden in 9 dagen, valt dus wel mee.
We gaan vandaag een toer van 3 uur doen in de Waitomo Caves. Maar eerst even langs het birdhouse.
Toen we daar aankwamen waren we bang dat we in tijd nood zouden komen voor de Caves. We zeiden dat bij de kassa en dat we alleen de kiwi's (vogels) wilden zien en voor een paar nz dollar nam ze ons mee, vertelde van alles over de kiwi en liet ze ons zien.
Iedereen is hier super behulpzaam en vriendelijk. Het valt ons iedere keer weer op. Heel leuk.
In het wild heeft bijna niemand ze ooit gezien. Ze slapen 20 uur en 4 uur wakker snachts.
Gauw door naar de Caves. Je moest wetsuits aan met kaplaarzen en een helm op met een lampje. Lekker sexy dus.
Je krijgt een binnenband van een auto en daar steek je je kont in en dan moet je eerst een proefsprong maken achteruit spring je van een bruggetje het water in. Toen dacht ik al dat ik dood bleef.
Daarna werden we met een busje naar de grotten gereden en toen in het pikke donker door de gloeiwormen grot. Soms strompelend en dan weer op je band dobberend en peddelend. Er moest nog 2x een jump achteruit gedaan worden. De eerste heb ik gedaan maar de 2e durfde ik niet meer.
Toen werd er door de gids een menselijke trap gemaakt en kon ik ook weer verder.
Nou ik leef nog maar heb het wel gedaan. En dat voor 55 euro p.p.
De mannen en Co zeggen nu, het was appeltje, eitje. Laten we het maar op een aparte ervaring houden.
We zouden hier ook een camping zoeken maar zijn bang dat we morgen krap in de tijd komen te zitten dus gaan we alvast een stukje verder (120km) en gaan slapen aan het Taupo meer.
Nog even een kar boodschappen gehaald en op de camping heerlijk gebarbequed buiten tot 20.30 daarna werd het frisjes.

28-1
Vroeg opstaan zoals elke morgen 7 uur en om 8.30 op weg naar het volgende avontuur.
Eerst naar de Crater of the Moon en daar een wandeling van een uur gemaakt door een maan landschap met overal borrelende modder en heel veel stoom. Heel bizar om daar te lopen. Je hebt het idee dat de boel daar zo kan ontploffen.
Daarna naar de Huka waterval. Prachtig wat een kracht heeft dat water en al die kleuren blauw.
Daar een wandeling van een uur (dachten we) gemaakt naar de Hot Water Stroom maar toen moesten we ook nog terug en heet dat het was.
En weer door naar de Tongariro river, waar we gaan raften.
We willen een korte rafting omdat er nog meer op het programma staat maar worden uitgelachen en Johan, Coby en Koos laten zich overhalen om een spectaculaire rafting te gaan maken. (ik was even poepen,.,.) Dat duurde 4 uur en was achteraf helemaal te gek.
Weer helemaal en het pak, helm enz. Onderweg begon het ook nog te storten en je zag lichtflitsen maar dat maakte het alleen maar spannender. Je kon ook nog aan een touw omhoog klimmen en een jump maken. Jahoor JEN je vader heeft gesprongen van 10 meter en Koos en Co van 5 meter. Nu is het dus 1800 uur en moeten nog ongeveer 100 km naar de camping maar wilden eigenlijk ook nog wandelen in het Nationale Park. Om 1900 nog een korte foto stop voor 2 vulkanen en de Mount Ruapehu waar nog sneeuw op ligt. Het enige ski gebied van het Noordereiland. En om half 8 zijn we op de camping.
Voor de wandeling in het park hebben we al een oplossing bedacht.
Snel een heerlijke pasta gemaakt. 2 van ons een kort dutje, lekker douchen en de avond kan beginnen.

29-1
Weer een stralende dag. Ons noodplan gaat in werking. We hebben vandaag een lange rij-dag maar gaan toch eerst wandelen. Een prachtige wandeling van een uur in het Nationale park gemaakt. Overal hoor je water en drupt het. Daarom noemen ze het ook regenwoud denk ik.
Dan de auto in voor een rit van 270 km. Onderweg een lekkere picknick en als we nog 30 km moeten tot de camping, komen we langs het Car Museum. Johan vindt dat helemaal leuk dus toch maar even kijken.
Er stonden ongeveer 250 old-timers.
Om half 5 op de camping bij het strand. Het is erg warm 28gr. dus zitten we nu heerlijk in zwemgoed te borrelen, bier en chips eten.
Morgen gaan we naar Wellington, dat ligt hier 25 km bij vandaan. De stad bekijken en dan tegen de avond overvaren naar het Zuidereiland. Het is 3 uur varen en het is ons aangeraden dat bij zonsondergang te doen. Jullie horen het wel.........
Coby gaat verder.
Groetjes van de Breejedurpers.

• 30 Januari 2010 - 20:25

Coby:

Opmerking:
    De temperatuur van 19gr. die de computer aangeeft in Wellington is de temperatuur van vandaag. Wij waren gisteren in Wellington en hadden 30gr. zeer zeldzaam.

• 30 Januari 2010 - 20:39

Christa:

Geweldig wat een belevenis,wij hebben hier weer sneeuw. groetjes Christa

• 30 Januari 2010 - 21:01

De Boontjes:

wat een leuk verhaal doen jullie wel voorzichtig!.jo met zo'n sprong!Hier is alles prima met de kids ook.Debora is door voor haar specialisatie illustratie! groetjes liefs en geniet xxxxxxx

• 31 Januari 2010 - 03:37

Lex Thoen:

vrijdagavond alsnog besloten dat de wollebrandcross, zonder mijn maatje koos, toch door moet gaan.
    zaterdag: veel sneeuw, weinig fietsers, maar smiddags met een zonnetje een prachtige cross gehad, met weer een recordbedrag.

en voor jullie: geniet eraf en nog heel veel plezier op het zuidereiland

• 31 Januari 2010 - 07:07

Janet:

Hoi endelijk weer online (probleem met computer gehad)Ik ben echt blij dat jullie genieten van het mooie New Zealand, het south island wordt nog mooier!! Ik heb een geweldig tijd gehad met mijn familie, genoten weer van het mooie west coast. In de buurt van Westport. Karamea. Jammer dat het weer voorbij is. Ik geniet ook van jullie verhalen, voor mij ook memories Geniet ervan en tot volgende bericht Kiwi Janet

• 31 Januari 2010 - 10:31

Erik En Roos:

Wat een waanzinnig leuke dingen maken jullie mee, ook superstoer zeg. Jullie heerlijk in de zon en wij gisteren heerlijk wandelen in een prachtige sneeuwlandschap voor de Wollebrand, een te gekke dag en te gekke recordopbrengst zoals Lex al schrijft. En....dat hebben jullie misschien al via andere kanalen gehoord, Lex heeft een (dik verdiende)onderscheiding gehad: de WestlandStek, jammer dat jullie dat niet life hebben kunnen meemaken.

Nou we hopen dat de rest van jullie avonturen net zo mooi blijven als tot nu toe.

Geniet, geniet en geniet!!!

Groetjes Erik en Roos.

• 31 Januari 2010 - 11:51

Jennifer:

kijk eens aan... ik ben trots op jullie!! :D Goed gedaan, alles er uit halen wat er in zit hoor, als je 80 ben kun je het niet meer doen hahaha!! Geweldig!
    Ik vind het maar moeilijk om het me allemaal voor te stellen met zo'n band om je kont en zo? Ik zie de foto's wel, misschien dat ik het dan wat beter begrijp! En met de live-verhalen er bij :)
    Geniet er van want hier in Nederland is er helemaal niks aan... het gaat weer vriezen en het regent wat af, bleh!!

Dikke kus vakantiegangers!!

• 31 Januari 2010 - 14:11

Annemiek:

Hallo vakantiegangers,
    Zoals jullie al hebben kunnen lezen is het een heerlijke wollebrandcross dag geweest. Henk en ik hebben samen de 15 km. gelopen een beetje laat gestart zodat we ook bij de afsluiting konden zijn. Het was weer super en Lex is flink in het zonnetje gezet. Mooi om mee te maken! Ook weer veel bekende gesproken hartstikke leuk.
    Nog een heel goed nieuwtje de boef is gepakt!!!! Geen bekende gelukkig een pak van m n hart. Het was een insluipster . Een bekende van de politie in Loosduinen. Het zal w.s. zeer lastig worden om nog wat terug te krijgen er staan n.l. nog wat meer slachtoffers al in de rij. Ik moet de groeten doen van ons moe, ze moest erg lachen om die schijterige Flavia.
    Wij genieten mee van al jullie avonturen groeten van Henk en Annemiek

• 31 Januari 2010 - 16:06

Sam En Nathalie:

Leuk om weer een verslag van jullie te lezen. Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben en veel zien en doen. Hier gaat alles z'n gangetje.
    We wacht vol spanning op het volgende bericht. xxx

• 31 Januari 2010 - 18:18

Marcel Kelly En Max:

Hee Tarzans en Jane's !!!

Wat een super avonturen die drie dagen zeg !!! Klinkt erg gaaf en inderdaad een wel een beetje eng !! Wel onwijs gaaf dat jullie dat allemaal doen en onderweg ook gewoon nog stoppen als jullie wat leuks zien !! Wij zijn wel benieuwd naar de foto's van het oldtimer museum. Geniet er nog lekker van en wij kijken al weer uit naar het volgende verslag !!!

Max is echt een heerlijk ventje !! Hij groeit goed hoor !! Heb zaterdag een nieuw blousje en een t-shirttje voor hem gekocht. Maatje 94 al.. is nog wel lekker aan de grote kant maar we rollen gewoon de mouwen op. Mee eten met ons gaat ook super goed !! Hij eet echt alles en vind het nog lekker ook. Bruine bonen met hamburger aardappel en tomaat, en spinazie eitje varkenshaas en aardappel en vandaag heeft hij lekker zitten smullen van de nasi met komkommer !!! Het is echt zo gezellig aan tafel. HiHi

Nou dit was weer even een update van jullie en van ons.

Geniet er nog lekker van !!!!

Veel Liefs en een dikke kus van ons !!!!

• 31 Januari 2010 - 21:11

Joke V Staalduinen :

Hoi hoi

Ook ik heb weer de verhalen gelezen en laat even een berichtje achter dat kan ook niet anders want jullie coby en flavia schrijven zo leuk maken veel mee zeg dus wil ik even laten weten. Het is wel druk z n vakantie haha
    maar ja je ziet dan ook veel en spannend hoor nou doei tot de volgende keer veel plezier maar weer
    groetjes Joke

• 01 Februari 2010 - 07:14

Breejedurpers:

Weer bedankt voor jullie reacties. Is zo vreselijk leuk om te lezen, ga zo door allemaal en tot gauw weer. Groetjes uit het o zo zonnige nieuw zeeland.