Coromandel Schiereiland....... - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Breejedurpers - WaarBenJij.nu Coromandel Schiereiland....... - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Breejedurpers - WaarBenJij.nu

Coromandel Schiereiland.......

Door: Coby

Blijf op de hoogte en volg Breejedurpers

26 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Rotorua

24-1
Op tijd vertrokken want we hebben 163 km te gaan vandaag naar Whitianga.
Onderweg een stop bij Thames, goudzoekersstadje waar we een rondleiding hebben gehad in de mijn en het verwerkings proces van goud. Het zag er in eerste instantie vervallen uit maar het was toch hartstikke leuk achteraf.
Weer een stop bij de Rapaura Water Gardens en watervallen waar we een prachtige wandeling hebben gemaakt. Veel grote varens en kleine watervalletjes. Het leek wel een klein regenwoud zo mooi. Aan het eind was een mooie grote waterval te zien.
Het weer is fantastisch, licht zonnig 24 gr. Even een hapje in de camper en weer door naar de volgende stop.
Een rit met een treintje door het 30 ha. natuurpark van Coromandel.
De natuur was prachig maar we voelden ons best wel een beetje zitten in het efteling boemeltreintje. Maar diep respect voor Barry Brickel die er 32 jaar over gedaan heeft om deze spoorweg te maken. Daarna doorgereden naar de camping in Whitianga 50 km verderop.
savonds lekker uit eten geweest en gekaart en weer heerlijk in onze kooi.

25-1
Starblauwe hemel, dus mooi want we gaan naar het Hot Water Beach. Een strand waar je je eigen badje moet graven en dan genieten van het warme water. We moeter er tussen 8.30-11.00 uur zijn voor het eb-tij. Bij aankomst zagen we al veel mensen in eigen gegraven kuiltjes zitten waar wij later ook zijn in gestapt want de mannen waren hun schepjes vergeten.
Niet te geloven zo warm als dat was. Een heel bijzonder natuur verschijnsel.
Nog even lekker in de zon gelegen om wat bij te kleuren en daarna zijn we verderop een flinke wandeling gaan maken van anderhalf uur heen en anderhalf uur terug via een pad naar de Cathedral Cove, een grote rots in het water die je kon zien door een groot gat in de rots ervoor.
Het is vandaag echt bloedheet, de warmste dag tot zover 28 a 30 gr. Om 1400 uur zijn we weer verder gaan rijden in Waihi hebben we nog een wandeling van een uur gemaakt rondom de Martha Hill goudmijn. Een open mijn van 250m diep en 700m doorsnee en heeft 500 miljoen NZ dollars aan goud opgeleverd. Een pittige wandeling vanwege de warmte maar wel leuk.
Inmiddels is het 1800 uur dus snel naar de camping, aardappeltjes bakken met kip en sla.
Ook nog even in de Hot Pools van 39,5 gr. van de camping, waarvan het warme water rechtsstreeks uit de grond komt zonder toevoeging van chemische middelen. Puur natuur !!!!!

26-1
We verlaten Coromandel en gaan vandaag naar Rotorua, 145 km.
Al na 50 km zien we duidelijk dat we het kiwi gebied inrijden en zijn we dan ook op een kiwi plantage wezen kijken. Wat een hoeveelheid kiwi's hebben we daar gezien. Net als druiven hangen ze onder de bladeren en worden in april/mei en juni geplukt en kunnen 9 maanden bewaard worden.
Prachtig weer om dit te zien en hebben ze natuurlijk daarna wel even gekocht en geproefd. Ook al waren ze van de vorige pluk, ze smaakten prima.
Toen weer doorgereden naar Whaka, een heel bekend thermisch gebied in Rotorua met modderpoelen en geisers waarvan de 30m hoge Pohutu de meest grote is. Overal zagen we poelen met kokend water en heel veel stinkende dampen. Een soort rotte eieren lucht. Een bijzonder verschijnsel om te zien. Ook hebben we nog een optreden van de Maori's gezien wat erg leuk was. Vooral het meedoen van onze mannen was schattig. Toen naar de camping voor een plekje want we zitten in een druk bezocht gebied en daar konden we zo vanaf de camping naar het Lake van Rotorua. Een kuiltje gegraven en we hadden een warm modderbad. Terwijl het water van het meer koud was. Allemaal invloed van het thermische gebied.
Nog even genoten in de Hot pools van de camping. Weer lekker uit eten geweest en nu gaan we dit verslag snel versturen want het geld is op.
Ik geef de pen weer aan Flavia.
Groetjes van de Breejedurpers en blijf allemaal terug reageren, vinden we erg leuk. doeiiiiiiiiiiii

• 26 Januari 2010 - 11:23

Jennifer:

ooohhh lekker al die warme dingen!! Het is hier berekoud, vannacht -10 en nu bibberen op het schoolplein. Zou ook wel zo'n 30 graadjes willen hoor ;-)

Have fun daar nog!

dikke kus Jen

• 26 Januari 2010 - 12:29

Ria:

Hi Folks.
    Eindelijk een klein berichtje van mij aan jullie.
    Wat een belevenis met alles.Ik geniet van jullie verslagen,maar zitten jullie niet in een verkeerd land,met kuilen graven.Hier is het koud,dusheerlijk genieten van je vakantie en het mooie weer.Ik kijk uit naar het volgende verslag.xxx

• 26 Januari 2010 - 12:32

André En Marian:

dat is wel lekker die modderbaden, gaan al de rimpels weg.krijgen jullie een heerlijk glad huidje.wij genieten van jullie verhalen. wij hebben het koud hier, dus voor jullie dubbel genieten.neem de zon maar mee hierheen.
    groetjes en tot mails
    marian

• 26 Januari 2010 - 12:47

Es:

hoi allemaal,wat een avonturen, wij rillen hier...wat een heerlijke temperatuur vergeleken bij ons !!!
    En wat gaaf die warme badjes op het strand.
    Lekker warm, ik had het gisteren ook lekker warm, mocht bij Bart zijn allereerste zwemles zijn, erg leuk!
    De zwemjuf zei tegen Bart dat het erg goed ging en nu denkt hij dat hij kan zwemmen en niet meer op zwemles hoeft, tja....nog een jaartje ...of langer.
    Geniet van al het schoon...en elkaar
    Groetjes Es
    ps Co, overmorgen mijn laatste dag bij Daily...jammer !

• 26 Januari 2010 - 15:38

Marcel Kelly En Max:

Hee kuiltjesgravers !!

Lekker zeg, al dat warms !! Hier is het goed koud.. overdag -3.5 graad. Brrr... Het is nog steeds een beetje een gek idee dat jullie letterlijk aan de andere kant van ons zitten. We hebben het Max wel laten zien op de kaart in huis maar hij brabbelt alleen maar haha. Hij zegt nu wel duidelijk papa en mama, helemaal leuk !! Hij is bij het consultatiebureau ook weer helemaal door de keuring heen gekomen. Het was een lekker manneke met een klein koppie hihi. Hij mag nu ook met de pot mee eten. Dat is leuk en makkelijk. Gisteren lekker snijbonen, aardappel en kip en vanavond andijvie, aardappel en schnitzel. Mmm.. volgens mij vind hij alles lekker. Voor de rest gaat het allemaal goed en kunnen we zo aardig wennen aan ons nieuwe stekkie.

Jullie geniet nog lekker van de vakantie en het warme weer !!! En lees snel weer jullie verslag.

Veel liefs en zwaai zwaai van Max !!!

• 26 Januari 2010 - 16:15

Wim En Everdina:

nou jullie hebben in iedergeval deze dagen niet stil gezeten.nou ja die uutjes in de camper dan.we genieten van jullie verhalen krijgen zelf ook een beetje vakantie kriebels,niet zo ver natuurlijk want je weet het e kan niet zolang uit naaldwijk.

groetjes wim en everdina

• 26 Januari 2010 - 17:07

Christa:

Dat lijkt mij ook heerlijk in dat warme water. Al helemaal nu het hier zo koud is. Nou jullie wandelen veel zeg, maar dan zie je ook wat, genieten jullie verder, tot de volgende mail. Doei Chris

• 26 Januari 2010 - 18:43

Joke V Staalduinen :

He hallo Breejedurpers
    Zo dat is weer een mooi verslag. Jullie genieten wel zo te lezen met van alles.
    Dat het hier koud is hebben jullie wel gelezen maakt het nog lekker dr daar haha
    Er zullen ook heel wat fotos gemaakt worden denk ik geniet er van doei groetjes
    Joke v St

• 26 Januari 2010 - 20:11

Annemiek:

Hallo vakantiegangers.
    Zo te lezen gaat het heel goed met jullie en genieten jullie volop.
    Ik ben nu al benieuwd naar de foto s Wij zijn het weekend naar Bergen geweest en het leek wel of we op wintersport vakantie waren. Volop sneeuw !! Heerlijk gewandeld in een prachtige witte wereld. Henk is zondagavond naar huis gereden nadat hij mij in Egmond aan zee had afgezet. Ik ben nu net weer thuis na 2 (leuke) dagen hard werken.Het is hier koud maar geen sneeuw in het westland. Koos het schaatsen..... We wachten het maar af ik hoop dat het nog gaat gebeuren.
    Groeten van Henk en Annemiek.

• 27 Januari 2010 - 16:04

Mart En Ellie:

het is hier zo koud dat je geen kuil kan graven .complimenten over jullie site .erg keuk om het te lezen .gisteren met moe bij onze nieuwe neef jazz wezen kijken.mooi ventje .vogende week gaan wij ook naar de zon .veel zin in.gr mart en ellie

• 29 Januari 2010 - 09:02

Nathalie:

Hallo,
    Ook even een berichtje van mij. Vanmiddag ga ik weer even naar jullie plantjes kijken en maar even lief tegen ze praten ;-).
    Geniet nog van alle mooie dingen daar aan de andere kant van de wereld en we lezen de verslagen met veel plezier.

Groetjes Nathalie

• 30 Januari 2010 - 09:29

Jaap En Nel:

Zoals jullie genieten van jullie reis zo genieten wij van jullie reisverslagen.
    Groetjes van de haringkoppen.

• 30 Januari 2010 - 18:32

Maarten - Marry:

Hallo allemaal,

Wat een leuke verhalen om te lezen.
    Ben net terug van de Wollebrandcross, heerlijk gewandeld ging om 8 uur de deur uit met veel sneeuw, maar het was om te doen, was lekker druk voor Lex de laatste cross.
    Nog veel plezier groetjes van M&M

• 30 Januari 2010 - 19:34

Nienke:

Jaloers....! Hier sneeuwt het vandaag.Wat een leuk verslag weer.
    Hier gaat ook alles goed.
    Heb ook even een mailtje gestuurd. Groetjes!